Tränat med Cecilia

Om inte Kanel kommer till korgen, kommer Rut till Kanel…med dynan 😯 Hon har dragit ner Oskars stolsdyna och lagt sig brevid Kanel, under bordet. I fm körde hundarna med en värktablettsladdad matte och godisfylld träningsväska, till MalmöBK för att träna med Cecilia och killarna. Vi bestämde oss för att köra två till tre moment i den klass hunden befinner sig. Ett el två som de kan och avsluta med ett som inte är fullt utvecklat, kan funka el ej liksom, och så mega mega belöning på det. Det visade sig att det moment jag trodde Rut kunde och det som kunde gå både på ena el andra hållet, helt enkelt bytade bort sig. Hoppet med frånhopp var jag stensäker på att hon kunde, men hon satt snyggt kvar när jag sa hoppa 🙄 Rutan däremot, den susade hon in i precis som i gamla tider….Märklig hund el matte, vet faktiskt inte vilket. det jag kunde märka åter igen är att hon är inte fullt lika duktig med fokuseringen längre. Jag tror det var därför hoppet missades, hon satt och kollade på annat håll.Jobba jobba, men det tycker vi ju om så 😉
Kanel fick gå frittfölj med många svängar, hon hängde på bra men min gångstil finns det en del att jobba på 😳 Efter det blev det rutan. Hon svarade bra på framåt, men ställde sig vid hö konen med frambenen inne i rutan. Alltså måste vi göra mitten ännu mer attraktiv…Det är bra att göra såna här träningar emellanåt, inte med för många moment, bara för att se var hunden står. Bex och Douglas gjorde också lite olika moment, men där gick vi in och tränade lite detaljer också. Jag tycker det är roligt att träna med Cecilia eftersom vi har olika träningsbakgrund men ändå samma tänk. Så vi kan nog fiska många ideèr från varandra.
Jag har huvudvärk och känner mig inte så bra, men jag är säker på att Cecilia har bloggat om träningen, gå in och läs här om ni vill veta vad hon och pojkarna tränade på idag.
I morgon ska Oskar ha en övernattningskompis, så vi har röjt lite bland hans miljoner leksaker så de får plats 😆 Denna helgen är han inte uttagen till match, skönt. Kanske vi bowlar lite, hela familjen Lödder.
Ha det bäst everyhopa!

8 thoughts on “Tränat med Cecilia

  1. Cathrine: Visst är det nyttigt! Mans blir ju hemmablind, så nya infallsvinklar och sätt att nå målen på är ju toppen. Vad roligt ni ska ha det imorgon! Är där fler som har lapphund av det gänget?

    Gilla

  2. Tack för idag! Alltid lika roligt och inspirerande!!Ser fram emot en bilresa tur och retur till Halmstad där vi har tid och prata massa hund 🙂

    SVAR: Instämmer till fullo 🙂 Jag har kollat min mobil och kommer inte på hur man flyttar klockan…… 😦

    Gilla

  3. Jobba jobba jobba 🙄 Vad duktiga ni är med all träning och det ger ju resultat. Har du läst att dom ska göra om ”dumrutan”? Man ska tydligen inte gå runt i en fyrkant längre utan mer som en blixt. Sen ska tävlingsledaren kommendera i stället? Läste om det i Hundsport tror jag det var.
    Kramiz

    SVAR: Jag har faktiskt inte läst hundsporten än, ska kolla det. Gå som i en blixt, ja det kan bli spännande 😆
    Ha en skön helg! Kramen

    Gilla

  4. Jasså Rut har snott Oskars dyna…ja är de inte ”pöknallen” så är de dynan 🙂
    Roligt att träna lite smått o se vart dom står, ibland är väl fokuseringen lite si och så 😉 Men framåt går de iaf!!
    Familjen Lödder…ja du är rolig du:)
    Trevlig helg!!
    Kram!!

    SVAR: Visst känner man sig som familjen Lödder ibland :mrgreen: 😆 Verkar som det är många dofter som är i omlopp nu när snön smälter bort. ha en skön helg //Kram

    Gilla

Sjung ut!

