Handbollscup och långpromenad


I går var det handbollscup för Oskar i Hörby. En cup som blev väldigt utdragen. Vi var inte hemma förrän strax före kl 17 på kvällen och körde hemifrån redan vid 8.30 på morgonen. Jag hade lyckats med konststycket att blanda ihopa denna dagen med SLKs årsmöte, som jag avbokade eftersom jag trodde det var samma dag. Med facit i hand var det tur att jag gjorde det, jag var helt slut i går kväll och lika slut i morse. Cupen gick bra för killarna, alla matcher avgjordes med straffar efter matchtid och killarna vann tre både i match och straff, men förlorade en match iom straffarna. Kul grej var att när jag susade upp i den hallen där de serverade fika, fick jag syn på en bekant Ingi person 😆 . Hon stog med luren i örat och ringde efter mig samtidigt som jag klev in. Hon var på väg ut på långpromenad med Exton, men gick inom och åt frallebulle och tog en kopp kaffe med mig. Kul 😀 Gick ni till Ystad Ingi, el du hittade rätt denna gången?! :mrgreen: På kvällen kom några vänner till oss, men det blev inte så kul som jag önskat. Värk i benen och musklerna kring revbenen gjorde att jag fick till bringa en stor del av kvällen i ryggläge på golvet med benen högt 😯 Också ett sätt att umgås på 😆 Typiskt att det skulle bli så när vi hade längtat så efter att få träffas 😦
Mikaela och jag hade bestämt att vi skulle promenera med hundarna i idag på em, så det gjorde vi. Jag mötte upp henne och Bless vid spåret som går till Hällestad, sen promenerade vi upp till Skrylle. Det var vi och alla andra friluftslystna människor som rörde sig i spåren, vilket bjöd på utmärkt träning för samtliga hundar. Att få gå lösa är ju inte en rättighet, det är en förmån och därför måste man se till att de går under sådan uppsikt som om de vore kopplade. Många var det som passade på att säga på vägen förbi att hundarna var duktiga 😀 Visst blir man stolt då?! I morgon ska jag jobba igen, men efter jobbet kommer Mikaela och Bless hit. Vi ska träna lite och sen ska vi snygga mig 😉 Lite nya slingor i utväxten och några tag med saxen, voila så blir man lite vårstädad 😉
Hoppas ni har haft en skön helg, vädret har ju varit helt fantstiskt, och solen gör vad den kan för att städa undan det tjocka snö täcket.
See ya!!!

15 thoughts on “Handbollscup och långpromenad

  1. Visst är det härligt med barnens aktiviteter men iblan kan det bli för bra. Ha det så bra på jobbet imorgon kram Annika

    Gilla

  2. Ja det var dråpligt att vi möttes som vi gjorde =) Det var ju tjocksmock med folk där!
    Har fått massor gjort idag =) för en gång skull inföll planering, ork och bra väder. Hunden, hemmet och lite jobb allt har fått sitt.
    Synd att du inte orkade med ditt besök igår, men efter så många timmar i den miljön skulle vem som ha varit helt slut!
    Ha en bra vecka nu!
    kram
    ingi

    Gilla

  3. De blev en lång dag.
    Så jag förstår att du var tvungen att ta emot besök liggandes…
    Visst blir man glad o stolt när folk säger att man har duktiga hundar…fast ibland brukar jag tänka…du skulle bara veta 🙂
    Va fint att Mikan ska fixa håret på dig 😉
    Ha de bra o kram!!!

    Gilla

  4. Istället för att vårstäda i hemmet kan man ju snygga till sig själv. Det blir man dessutom gladare av =) Fixade oxå slingor och kapade slitna toppar igår! Sköönt!

    Gilla

  5. Cecilia: Vi chansar på att träna ute! Det kan väl iaf inte komma mer snö?! Jag har bestämt att våren ska komma nu nämligen 😉

    Lotta: Jag hade ju kunnat komma till Hbg ändå, eftersom det visade sig att jag trodde det var på lördagen som träffen skulle vara. Men jag är faktiskt glad att jag blandade ihopa det och avbokade, för jag hade aldrig orkat en hel dag till. Jag har ju en gammal kropp 😉 el åtminstone en osamarbetsvillig sådan.

    Miakela: Tack för vårstädningen av mitt hår. Känner mig redo att möta solen nu 😀

    Ingi: Vad skönt att du känner dig nöjd med din insats i både hem och med jobbet, du är annars oftast så sträng mot dig själv. 😆 Vi måste ha sett lika förvånade ut båda två där vi stog i ”cafeterian” och glodde på varandra 😛

    Annika: Ibland skulle man behöva klona sig, men å andra sidan är det kanske tur att vi inte akn det….då skulle vi göra allt vi eg känner att vi inte har ork med. Men hur som helst så prioriterade jag så här denna gången, ovetandes om att jag eg inte hade behövt prioritera 😛 Tack för placketten *glad*

    Marie: Tack för plaketten från Slk södra, det värmde gott i hjärtat. Kanel blev också jätte glad 😉 Får snart be Bengt snickra en pris hylla 😆

    Helena: Tog emot gästerna liggandes på divanen, knaprande på choklad praliner och vindruvor 😆 fast lite mer oromantisk var sanningen 😆 Det är lite förvirrande med Mikaelorna, men den Mikaelan som fixar mitt hår är inte densamma som dottern Mikan 😛 Mikaela går frisör linjen och klipper mig och pojkarna.

    Therese: Då är vi vårstädade båda två 😆 och snygga såklart, skit snygga 😉

    Gilla

  6. Så kul när främmande personer berömmer hundarna! Förstår att du blir stolt. Får man se på nya vårfrisyren?

    Svar: Nope, blir inget foto på frisyren, för den ser likadan ut som innan 🙂 Bara topparna som mött saxen och lite slingor i hårbotten, inget revulotionerande alls.

    Gilla

  7. Helgen har varit fullspikad för dig ser jag!
    Kan du vila upp dig på jobbet 🙂

    Nu väntar jag på spänning på bild på fina vårfrisyren!

    Kram

    Svar:Fötterna har protesterat hela dagen, även på jobb. Inte förrän på em så kunde jag gå ordentligt…..och nu har jag varit på bruks :roll:man är ju som man är 😉 Frisyren är samma som innan, inget spännande att snacka om alls 😉
    Sköt om dig, Kram

    Gilla

  8. Orkar du köra in till mig då? annars är det ju min tur att köra till dig. Men jag är gärna i Malmö eftersom lill tjejen inte är helt ok om det händer något. Så är det ok för dig så ses vi 11 på klubben på torsdag.
    Kram

    Svar: Visst orkar jag köra inom till dig! Vi kan vara hos mig vid annat tillfälle, hoppas ju att det ska bli fler 😉 Vi ses 11 på klubben!
    Kram

    Gilla

  9. Det blir ju lite av en social del för en annan oxå när barnen har sina aktiviteter. Även om det kan bli lite mycket ibland.
    Hoppas du mår bättre i din lekamen idag.
    Ha en fin dag!
    Kram Janeth

    Svar:Nu mår jag bättre Janeth, men i fm snacka vi ite lekis kan jag säga. Har haft jätte ont i fötter och ben. Man är ju en sorglig syn ibland 🙄 men man vänjer sig och har ändå rätt bra kvalitet på livet tycker jag. Gick det att kommentera direkt denna gången el du fick prova flera ggr?

    Kram

    Gilla

  10. Jisses vännen vad det ryker av aktiviteter hos er 😉 Blir helt slut av att bara läsa bloggen och 😦 avundsjuk på att inte kunna vara lika aktiv. Zia tar sin lilla tid så Nos och jag lider just nu i det tysta 😥
    Tycker det är helt ok att ligga på golvet fast man har besäk, själv sitter jag hellre på golvet än i soffa. Lite knäppt kanske 😕
    Här skiner solen också massor så vi försöker njuta av den så mycket det bara går genom att trampa runt på tomten. Snart kan vi nog åka och träna på klubben också, om vädret vill!!!
    Kramiz 8)

    Svar: 8) här har solen lyst med sin frånvaro idag, men helgen var ju helt underbar. Tack för dina uppmuntrande ord ang mitt sätt att umgås 😆 Vi har varit på klubben idag faktiskt! En liten del av planen är plogad så det är ju bra. Ni trampar minsann i traktorspår också :mrgreen: , har läst din blogg 😆
    Kramen 😀

    Gilla

Sjung ut!

