Träningsgrupp & födelsedag


😯 pojkar är pojkar, stora pojken kan inte låta bli att busa till det bakom gamlamormors rygg…..Trots dålig bildkvalitet måste ni ju då se vad detta buset satte igång:

Han kan knappt hålla sig för skratt lille buspojken Nilsson 😆 inte mormor heller vad det beträffar när hon insåg vad som skedde bakom hennes rygg. En salt tant det där som fyllde år i går, grattis min goaste mormor! Personalen hade haft svårt att låsa hennes dörr en kväll (de öppnar och låser via mobiltelefon). När flickstackaren (mormors ord) hade stått länge och väl med den förbenade dörren sa mormor:” Nä, strunt nu i dörren och åk hem och lägg dig! Det är ändå ingen som vill stjäla en gammal kärring.” :mrgreen:
I tisdags var jag på brukshundklubben och träffade träningsgruppen. Det var jätte trevligt och vi vill absolut fortsätta. Kom på en massa saker som försummats, bla fokuseringen och träning bland stora hundar. Vi pratar alltså Rut nu. Fokuseringen har jag tagit så förgiven på Rut, men hon spanade faktiskt på en hel del annat i väntan på inkallning. Först fick jag påkalla hennes uppmärksamhet, sen fick jag kalla två ggr för att hon skulle komma. Förmodligen var hon lite oroad över den snygge New Foundlands pojken (som älskar småhundar) el den ystra Leijonberger tiken skulle jaga ifatt henne om hon sprang. Så hur perfekt är inte det att ha bjässarna i samma grupp?! När vi tävlade i Lomma i höstas råkade vi nämligen ut för en underbart snäll men STOR leijonberger tik, som skulle ligga brevid Rut på pligget. Rut t om bytade sida när vi skulle passera dem, så fick hon vara hur snäll som helst tyckte hon 😉 Sen har Rut fått in en sån fin fart på ställande från läggande i fjärren att hon ställer sig på alla kommandon 😆 Det ser iofs jätte proffsigt ut, men skulle gärna vilja se ett vanligt sitt där. I inkallningen med ställandet däremot, går det bra att doppa rumpan i backen 😯 Nu får jag nog repetera en del tror jag 😉
Karen Pryors film Clicker magic då? Nja, den bjöd inte på några överraskningar, men det är alltid gott med lite back to basic tänk. Om inte annat blir man ju så sugen på att träna 😉 Lurade in Annika att titta på den med mig, så hon har klickat som fan på andra sidan häcken i dag :mrgreen: Nä, det har hon inte, skoja bara lite med er.
Jag måste sluta vara så frikostig med belöning, det är en av mina punkter….en av alla, som måste åtgärdas. Är jag kanske en curling matte tro? Kanske….
Asade med mig kameran i dag till Petra, för att beskåda goaste Alva. Kameran låg fint i väskan ute i hallen hela besöket och Alva var inte mkt bättre 😉 Ja, hon låg ju inte i hallen men sov i sängen gjorde hon mesta tiden. Så fin, slät, len med rosen knopps mun är hon. Linda, Petra & jag fick däremot snacka och fika helt ostört *kackel kackel* 😆
Ja, alles för i dag!

14 thoughts on “Träningsgrupp & födelsedag

  1. Curlingmatte 🙂 de är bara att erkänna att jag nog tillhör de gänget…jag har inte varit curlingmamma men tendenser till curlingmatte är nog bara att erkänna 😉

    Vilka busfrön som står bakom ”mormor” 🙂 hon verkar vara en härlig dam! Tänkte på det hon sa till personalen 🙂
    Så filmen bjöd inte på några överraskningar då..men jag kan tänka mig att du kunde det redan.

    Vilken träning för lilla Rut att ha stora bjässar omkring sig!
    Ha de bra o kram igen från SNÖRIKA Umeå 😦 jag är skitless 😦

    Gilla

  2. Jättemysigt o ha er här 🙂 skönt att du klargjorde att vår dotter inte får ligga och sova i hallen utan hon har faktiskt fått en alldeles egen säng…haha! Ha det gott och kom snart igen! Kram

    Gilla

  3. Petra: Ja jag tänkte det var bäst att skriva till det, så inte barnmorskan mitt över får för sig att göra ett hembesök ” Jag har hört att lillan delar rum med skor och ytterkläder” 😈 Jag kommer snart tillbaka, måste ju fota underverket också 😉 Kram

    Gilla

  4. Helena: Faktiskt känner jag också att jag är curling fri till barnen men hundarna, dem curlas det nog med lite vilt nu och då. 😀 Snörika Umeå, usch! Nu vill vi ju ha vår 😛

    Gilla

  5. Marie: Finns ju som i regel för och nackdelar med det mesta. Inne på fast schema nu ja, du får berätta sen hur det känns med nya schemat. Och curling som är så tråkigt 😯 varför håller man på med det?! 😉

    Gilla

  6. Haha… här har vi omvänt problem. Karlsson tycker det är jättekonstigt när det dyker upp små vovvar på plan, eller på tävling. Små vovvar är liksom mer lekkamrater. De stora, som han alltid haft omkring sig i samband med träning, tilldrar sig föga intresse.

    Gilla

  7. Vi råkade ut för precis samma sak igår med stora hundar. Man tänker inte på att man inte brukar ha så stora runt sig, å så kommer det en Skotsk hjorthund och Levis naglar sig fast i knävecken på mig. Levis hälsar till Rut att man kan aldrig vara nog försiktig!

    Gilla

  8. Lotta: 😆 man kan bara konstatera att storleken visst har betydelse 😉

    Sofie: Rut hälsar att det känns skönt att hon inte är ensam om sin misstänksamhet. Ordagrant sa hon så här : ”I knew it!!!” 😆

    Gilla

  9. Vad kul att det kändes bra med träningsgruppen:)
    Ja jag känner att vi skulle behöva träna på andra raser…där vi tränar nu är det bara brukshundar…blir lite fel på det viset…men så e det ju!! Måste ta tag i det på något vänster…Kramen

    Gilla

    • Sussie: Hmmmmm 😯 tror du de kan vara rasister *ser chockad ut* Får nog ta mig ett snack med La Dog tror jag minsann 😉

      Janeth: Vi har ett ganska stort utbud här med olika hundklubbar och åtminstone tre brukshundklubbar som ligger ganska nära varandra. Tyvärr finns det ställen där klubben för inbördes beundran går före det reela intresset för hundar och viljan att lära ut det man själv kan. Hoppas du kanske kan hitta ett annat ställe, för det är så roligt att göra saker med sin hund 😀

      Kram Kram

      Gilla

  10. Hahaha….kul mormor. Men hon har väl rätt. Vem vill stjäla en tant? Klart att med ett busstreck så följer flera!
    Jag har funderat på Brukshundsklubben, men blev så himla besviken på ledarna där när vi gick kurser med Elsa förra året. Det var flera som slutade kursen fast det var flera gånger kvar. Sånt är tråkigt tycker jag! Men det kanske dyker upp nya förmågor som gör det kul att gå dit igen.
    Ha det gott. Kram

    Gilla

Sjung ut!

