Hemma igen


Hämtade hem sonen i går kväll. Ångrade mig på vägvalet till Sturup när jag kommet en bit på väg. Man kan aldrig ana när man bor i en by, att det blåser och fyger över vägarna som det gör. Vissa ställen var vägen helt övertäckt med ett tjockt snö täcke. Men, fram kom jag iaf och så gjorde även sonen med ressällskap. Hans tjej brände sig svårt på kroppen redan efter två dagars vistelse på Playa del Inglès, andra gradens brännskador. Massor med salvor och tvättning av de värst utsatta ställena samt antibiotika. En förmaningens ord på vägen : Inte vistas i solen alls denna sommaren 😯 Stackars Casse.
Minns ni att vi skulle måla om Dennis rum?! Bengt har legat i som en gnu på stäppen, trots förkylning så blev rummet färdigt (enstaka lister saknas). Så här såg det ut innan:


Och så här blev det sen:


Han blev så glad att ni anar inte! El ja det gör ni kanske, men det var verkligen värt att överraska honom så här 😀
Har fått ett jobberbjudande som är frestande, är så ambivalent om hur jag ska göra. Men ett trevligt problem eg om jag tänker efter….noga 😉
Hoppas på att kunna träna hund i dag med Mikaela & Bless, dogsen need some action nu alltså. Har anmält mig och Rut till agility för nybörjare. Igår fick jag bekräftelse på anmälan, vi har kommit med i ALLMÄN LYDNAD 1 80 :O Fick iväg ett mail snabbare än fan fått på sig skorna och hoppas de får ordning på det.
Helèn som jag ska få träna för i april, är nu längre inte reserv till landslaget, hon är MED i landslaget. Grattis till det *tummen upp & vågen*

24 thoughts on “Hemma igen

  1. Snyggt blev det på Dennis rum. Jag funderar på att göra om mitt stora rum i grått och vitt. Jag behöver huset behöver en makeover,
    Bytat fönster och lite annat ska göras också

    Gilla

    • Annika: Det tror jag hade blivit bra med grått och vitt i vardagsrummet….Minns inte vad du har nu?! 😯 Har minne som en…….kommer jag inte ihåg 😆 Med nya förnster, fin färg och nya gardiner är det rena lyftet i ett rum *tummen upp*

      Gilla

  2. Hejsan!
    Längesedan jag kommenterade bloggar nu… :S Så är det ibland, man behöver pausa ett tag. Hoppas att jag ska komma igång med min blogg nu oxå, den har legat i malpåse några veckor.
    Vilket lyft för Dennis rum, kul att det blev uppskattat 🙂
    Fota gärna Nobless & maila mig bilden, längesedan jag såg henne nu ❤ Men… annars får jag hia mig till Lördag, då godis-syskonen möts i Hässleholm.
    Kram

    Gilla

    • Lotta: Ibland behöver man en paus, men jag tycker inte om det 🙂 Man har ju blivit blogg beroende, ett ovärderligt kontaktnät som man kan ta tag i när man har tid. Känns tomt när det är blogg torka, men förlåtande som jag är 😉 så låt gå för denna gången 😆 OM du bloggar snarast 😛 Jag ska fota Blessen tills hon vill spy på kameran *lovar* I kväll får du se henne, till helgen får du känna på henne 😉

      Gilla

    • Therese: Var lite orolig att det skulle vara lite för mkt kvinnlig färgring i rummet 😉 men jag oroade mig i onödan. Han gillar rummet skrapt 🙂 . Nu ska bara TVn sättas på plats och resten av han tavlor……Tänk att du tar dig tid att hälsa på mig, men det var svårt att slita sig från valplådan va? 😆 Grattis igen mormor 😛
      Du ska få höra mer om jobbet, när jag känner mig säker på at kunna avslöja mer om det….Hav tålamod!

      Gilla

  3. Halloj!
    Tack för grattis! Väldigt fina vovvar du har, antar att jag jag får se mer av dom i april.
    Varken röd matte eller guldben behövs (även om Micken säkert skulle uppskatta båda delarna!). Det räcker så gott med att ni är träningssugna!
    Ha det gott – vi ses!

    Heléne & Mick
    (som inte är med i landslaget, utan bara på aspirantplats :-))

    Gilla

    • Helen & Mick : Tänk att ni tittade in till mig! 🙂 Så handlade den dagens blogg om allt annat än hundar 😉 typiskt 😛 Tränings sugna är vi, det är en sak som är säker och jag tycker att det kan inte bli april fort nog. Jag har beställt barmark och soligt varmt väder dagen till ära :mrgreen: Aspirantplats är för nästan detsamma, det betyder bara att ni lurar i vassen för att rätt som det är dyka in och försvara våra färger 😉 Jag ser så fram emot att få inputs och råd av dig, som själv jobbat med hund som knappt når över fotknölarna 😉 det är lite skillnad ju. Såg hur fint Jackson gick ff på en av dina filmer *drömmer*
      Vi ses och det ska bli så kul!!!!!

      Anki

      Gilla

  4. Åh vad snyggt Dennis rum blev!!
    Men stackars tjejen som fick brännskador…usch!!
    Har du blivit erbjuden något trevligt jobb tro?
    Vi får väl snart veta hoppas jag….
    Men så tokigt de blev med anmälan…hoppas de ordnar sig..

    Förresten nu går jag över till något annat….hur sjutton gör man smileys här??? Jag ser ju att alla andra har utom jag :((
    Är jag korkad eller:)))
    Kraam

    Gilla

    • Helena: Jag har fått insider tips om jobb som i mitt läge känns väldigt attraktivt, men det ser för tillfället mörkt ut 😦 Jo, du gör smilisar på så vis att du måste ha mellanrum, både före och efter tecknena, annars blir det bara tecken….Nu gör jag några här, men sätter inte ihopa dem, så du kan se vilka tecken. Lektion nr 1 i smilies hantering
      8 O 😯 : ) 🙂 : o 😮 : mrgreen : :mrgreen: : l o l : 😆 ; ) 😉 : ( 😦 : P 😛
      Nu kan jag inte komma på fler för tillfället, men hoppas du kan reda ut begreppen nu 😛 och du ska inte alls känna dig dum! Man ser ju inte om man gjort rätt föränn kommentaren är skickad.
      Kram

      Gilla

    • Ja, hoppas Gud drar fram med hårfönen så man kan sätta igång på riktigt 🙂 Man kan ju knappt hitta ställen att träna på, allt är snö snö snö 😦 Men det har ju varit härligt att ha vinter för en gångs skull, men nu räcker det. Nu vill vi ha vår 😛

      Gilla

  5. Vilken skillnad det blev i Dennis rum, passar honom betydligt bättre 😉 Stackars tjejen då som fick brännskador, fast det är ju tyvärr väldigt lätt om man inte passar sig. Vet hur det är på vägarna nu när man bor på landet, vi har flera ställen där man bara hoppas att det åtminstånde ska finnas en halv fil att köra i. Man är bra trött på snön nu 😦
    Valpen gnyr så måste sluta

    Gilla

Sjung ut!

