Mycket på gång


Då blev det klart att Cecilia ville & kunde följa med till Halmstad i mars och få lite lärdomar serverade på plats utav ingen mindre än Fanny Gott (klickerklok.se). Hoppas nu bara att det finns platser kvar. Deltagar platserna för lydnad var redan slut, men vad jag kunde se på nätet var det platser kvar som deltagare utan hund kvar, så hoppas hoppas. 🙂 Det är Jenny på Vovepedagogik som ordnat allting *tummen upp* Även den 6 april blir det en hel dags workshop med Rut, denna gången för Helène som tävlar med BCn Månfares Mick Jagger i elit och står som reserv för SM laget. Det som är extra roligt är att hon har tävlat med sin JackRussel upp till elit. Alltså har hon säkert massor med tips för en liten Ruthund 🙂 Så jag känner mig så på G nu :mrgreen:
Dagen till ära har då Ruthunden & Kanelsnäckan tränat lite inomhus. Mest Rut om jag ska vara ärlig :0 Vi har tränat ställande från liggande. Hela tiden har jag för varje pass höjt kriterierna. Vi startade med att jag satt på golvet och först klickade för själva ställandet. Sen klickade jag med varierande tid och till sist klickade jag för de ställandena där hon inte samtidigt förflyttade sig framåt. Nu var det då dags för att försvåra det med min position, så jag satte mig på en stol och då backade jag kriterierna och började om. Det var svårare för Rut, hon ville gärna studsa upp mot mitt knä med framtassarna, men efter ett par uteblivna klick så ramlade poletten ner. Nu lade jag även till att klicka för rätt läggande, varierat med röstberöm. Hon viker sig så fint bakåt vid läggandet och drar sig upp med framtassarna vid ställandet *tjoho*
Kanel valde jag att köra samma metod med, fast bara mellan sitt och ligg, jag tänkte att hon skulle bli mer momentsäker.
Igår läste jag en artikel på nätet ”MALMÖ. En hundförare vid polisen har ett allvarligt samtal med sin chef att vänta. Bilder av honom i polisuniform finns på den hemsida som gör reklam för hans uppfödarverksamhet.” Så tramsigt, varför skulle han inte kunna få ha sin uniform på sig, han är ju fotad med sin tjänstehund och de har uppfödning, klart som fan att det är en merit. Och varför ska han inte kunna ha nytta av det?! Annars tycker jag man hör så mkt om att poliser ska vara poliser dygner runt, men tydligen inte för egen fördel?! Gå in och läs mer här
Nä, nu ska jag torsdagsmysa med B 🙂

19 thoughts on “Mycket på gång

  1. Therese: Japp, det ska bli verkligen kul. Måste börja med vittringspinnarna på riktigt nu, så jag kan få hjälp med det i april! 😉 Lovar att utvärdera!

    Anette: Skara ligger så långt borta 😦 Annars hade vi nog inte tvekat….Jag är ju tävlings/träningsnarkoman 😆

    Helena: Det blir massa att se fram emot för oss. Kan vara skönt i denna stora stygga vintern 😆 Visst var det tramsigt?! Konstigt att det är krig ute i världen när mna kan lägga energi på sånt tjafs 😮

    Kram Alla

    Gilla

    • Cathrine : Vi fick plats! Fick mail i dag så det är grönt! Kanske blir det sådan succe att de ordnar fler sådana här tillfällen. Lite långt att åka till Gtb el Norge för min del. Har sett att de ska två st 4 dagars läger i somar, men det kostar 5000 kr, inte heller något man bara hostar upp så där 😉

      Lotta: Det behövs lite nya inputs, känns som att gå i gröt emellanåt 😉

      Madelen: Tycker du? Jag som tycker tränandet och allt runt omkring känns tungt och träligt?! Fast det är kanske bara en känsla 🙂 Precis! De ska vara gott föredeömme hela dygnet och ha det som ett kall, men det är tydligen bara när det passar myndigheten som det gäller 😮

      Renate: Så klart att det ligger på vila, men bara på träningsfronten :mergreen: Med valp i huset så är det ingen vila ingen ro, men kärt ”besvär”;) Bättra dig med dina gubbar? Nä men berätta hur du gör de olik gubbarna tycker jag 🙂 Du har en sort som ser så generad ut att kinderna blossar. Sen hade du en i dagens kommentar som som hade stora uppspärrade ögon, den vill jag också kunna 😛

      Kram på er alla!

      Gilla

  2. Härligt med lite kurser på G. Det är skönt att ha något att se fram emot.

    Härligt var det också att se lite vårblekt gräs på bild. Har nästan glömt hur det ser ut under snön…

    Gilla

  3. Kul med kurs!! Du hittar på så många roligheter!
    Håller med om polisen!! Löjligt att han inte skulle kunna ha på sin uniform.. är inte det ett ”kall”? Att vara polis och man får inte bete sig hur som helst på fritiden heller.. så jag håller med dig.. det är en merit..

    Gilla

  4. Åh vad roligt med kurser!! Skulle själv vilja planera för det men just nu ligger allt i vila…på träningsfronten alltså :mrgreen: . Smart sätt att träna momenten i köket och klicka in. Det gjorde jag med Nos, speciellt positionen vid fot. Då använde jag skåpluckor som inte var helt stängda så om han slarvade så lät dom 😯 vilket han inte gillade, så han fattade fort. Tycker också att det är löjligt att dom tjafsar med polisen, då skulle heller inte veterinärer få visa sig i sina tjänstekläder när dom visar upp sin kennel då?! Tycker man ska få vara stolt för den man är och kan.
    Ska försöka bättra mig med mina ”gubbar” när jag skriver men blir lite ivrig ibland och då blir det helt galet.
    😉 Kramiz 🙂

    Gilla

  5. Jippi vi fick plats. Jag fick även den sista platsen på agility med hund :)Tur att jag har dig som surfar runt och hittar guldkornen:)
    Ska vi se om vi får i hop en träning till sen? Hur såg planen ut?
    Kram

    Gilla

  6. Cecilia: Jag var inte riktigt ok i kroppen i tisdags, så jag hoppade faktiskt över träningen då. Men det tränas där iaf och det borde kanske betyda att planen är ok?
    Kan du träna på måndag em? Jag jobbar till 13 och är väl hemma runt halv två skulle jag tro.
    Vilken tur att du knep sista platsen 🙂

    Kram

    Gilla

  7. Onsdag har jag lovat att hälsa på, på jobb och barnen ser fram emot det så det vågar jag inte ändra 🙂 Måndag eller fredag hade varit bättre om jag skulle köra till dig, för då kan jag fixa barnvakt med 🙂 Annars får vi kolla veckan där på….
    Kram

    Gilla

  8. Cecilia: Var tränar du när du tränar inomhus? Finns det möjlighet för oss att träna inne? Det är ju typiskt att du kan de dagarna som jag jobbar 😉 Då får det bli måndagen, jag jobbar till 14 på fredagen så det blir mer tid på måndagen.
    Kram

    Gilla

    • Linda: Jag gör så gott jag kan, denna gång jag inspiration fann. Men det är inte alltid så lätt det går, när andan faller på man passa på får 😆

      Cathrine: Jag tror nästan musen blir för bra att använda i träning,hon blev ”orolig” av den, ville gömma den osv. Så risken är stor att hon inte vill dela med sig till mig. Men prova kan jag förstås göra;)

      Lena: Jag fattar inte hur de kan!!!!! Hon borrar ner huvudet i snön och står så ett bra tag 😮 med rumpan i vädret 😛

      Madelen: Jag är inte heller någon fan av Sifi men Avatar hade så mkt av det jag gillar trots allt 😀 Ja Rut skulle nog behöva snöskor, maken till frustrerad hund när hon ska hinna ifatt Kanel finns knappt 😆 Och Kanel vet var hon ska springa för att Rut inte ska hinna med 😉

      Gilla

Sjung ut!

