Latmasken slog till….igen

Och den byggde bo hos mig! Har inte orkat ett dyft i dag och det har resulterat i en massa bloggläsning. Iofs inte illa det. Känslan av att själv ha gjort lite grand nytta infinner sig nämligen. Med en inlevelseförmåga som få, känns det plötsligt som det är jag själv som tränat mina hundar, bara av att titta på lite You Tube klipp och läsa om andras hundträning. Fiffigt va?! Sanningen är, att de är sorgligt understimulerad just i denna sekund.
Att latmasken byggde bo här, kan bero på några faktorer
1. Steg upp kvart i fem för att köra sonen med ressällskap till Sturup (han trodde de skulle åka från Kastrup, virrpottan )
2. Hämtade hem kompis Nina med familj från just Sturup i går kväll
3. Jag har ont
När nu det är utrett så går vi vidare i texten. Benny skriver så här om varför han valde just hundsport , citat ”Eftersom jag nu har ett extremt långt tävlingsuppehåll på tre veckor har det funnits tid för eftertanke. Jag har då ägnat en hel del energi åt att finna svaret på frågan: Varför sysslar jag med hundsport? I mitt sökande efter svaret har jag inte väjt för några svårigheter utan trängt långt in i min innersta barndom – och – funnit en röd sammanhängande tråd. Det är bortförklaringarna som drar mig till sporten. Under min framgångsrika idrottskarriär har jag satsat på orientering, cykel och hundsport. Dessa sporter har den gemensamma nämnaren att de är perfekta för bortförklaringar.” slut citat.
Tycker du det verkar roligt att läsa denna humoristiska beskrivning så gå in på Hundtränaren och läs hans gästblogg!
Vad tycker ni förrästen om texten i bloggen? Vilket meck det var då innan jag kom på hur man skulle göra :O)
KRAM PÅ ER ALLA DÄR UTE!

10 thoughts on “Latmasken slog till….igen

  1. Hylla Latmasken, har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Dax för en uppgradering =)
    Jag läste Bennys inlägg tidigare och jag tycker att han skriver rätt roligt-med självironi 😉 Gillar stilen på texten, men den är lite liten-har svårt att läsa vad som står. Puss på dig!

    Gilla

    • Therese : Jag såg att texten blev i minsta laget så jag ändrade stil där igen…Nu går det lättare att läsa 🙂 Jaaaaaa, hylla latmasken 😆 En underbar idè, det blir ju hyllningar x flera i veckan *me like*

      Kramen

      Gilla

  2. 😛 Jag skulle vara själaglad om latmasken lyckades komma in genom dörren, nu vill inte Zia att han ska komma in tyvärr:lol:. När han väl får komma in här ska jag välkomna honom med öppna armar och slappa en hel dag. Nä, ska inte klaga för Zia har blivit jätteduktig och springer till dörren nu när hon behöver uträtta sina behov, vilket är OFTA :D. Och latmasken måste ju verkligen jobba för att få tag i dig eftersom jag råkar veta att du springer för glatta livet för att slippa honom:mrgreen:
    PS: Kopierade ALLA korten.Kul att se sig själv på kort.
    Kramiz

    Gilla

  3. 😆 Ja nog springer jag för glatta livet alltid, men idag hann han i kapp mig! 😦 Vilken tur att jag lagt över fotona i webbalbumet, minneskortet är nämligen raderat (gör jag varje gång jag laddar upp bilder på datan), finns icke att hitta i något album. Jag har på något vis lyckats radera albumet eftre web uppladdningen. :O Typiskt, men det är sånt som händer. Du blev bra på korten tycker jag! Vad duktig Zia är som redan visar på dörren, men dobbisar är kloka djur 😉

    Kram

    Gilla

  4. Oh jag vill jätte gärna med!!Men vet inte riktigt var jag ska göra av Wilma måste kolla det först. Hade ju velat vara med på agilityn också….. Återkommer när jag kollat läget.
    Kram

    Gilla

    • Cecilia: Jag hade också tyckt det var kul med agillityn, men eftersom jag inte tränar det (än) så kan jag för lite för att kursen ska vara för mig. Dig är den ju bara perfekt för! Hoppas du kan ordna det för Wilma, hojta så fort du vet!

      Kram

      Gilla

  5. Det är klart att latmasken slog till när du var uppe före tuppen…eller jag vill nog inte kalla de latmasken heller.
    Kanske tröttmasken eller ontmasken…ja de kanske finns många maskar. Nu slår min tröttmask till o de märks med detta skit jag skriver…sorry..
    Godnatt o kram:)))

    Gilla

    • Helena: :lol:skit du skriver, du är en kul prick du *ler* Min stavning blir bara så katastrofal när jag är trött, vänder på i princip alla bokstäver i orden.Och när jag är för trött orkar jag inte ens korrigera det 😮 Ont mask och tröttmask låter ju synnerlige trevligare än latmask faktiskt 😉

      Kram

      Gilla

  6. Tjohoo! Jag tog mig in på din sida nu. Det har inte gått att komma in på 2 dagar = abstinens!
    Prisa latmasken säger jag bara. Visst är det skönt att bara vara? Speciellt när man har ont! Själv är jag uppe och ugglar pga just det – värk. Men jag har mig bara själv att skylla.
    Nåja jag får väl använda söndagen till vad den är – en vilodag! Hoppas du slipper från det onda snart. Så mycket i alla fall så det känns någorlunda okej.
    Kramis Janeth

    Gilla

  7. Janeth: Vill min sida bråka med dig?! 😦 Ska genast ta ett snack med den, fy på sig att inte släppa in mina vänner 😉 Vilodagar behövs, särskilt för oss skrutt-pluttar 😛 Jag är rätt ok med kroppen bara jag kommit igång och sörjt hjulverket så 😉 Hoppas du är ok nu du också. Blev det film i soffan? Vilken i så fall?

    Kramen

    Gilla

Sjung ut!

