Kanel, Bex & Douglas


I dag körde jag och Kanel till Malmö för att träffa Cecilia med grabbarna Bex & Douglas. Rut fick stanna hemma eftersom hon löper…..Men gossarna vart lite förvirrade av de goda dofter som kom från Kanel, hon är ju Ruts pöknalle 😉 Kanel fick bli kvar i bilen medan vi tränade, först med Douglas och sen med Bex. Hon var stor i pupillerna efter ö-lysningen, som förövrigt gick bra. Inga negativa ärftligheter där inte *tummen upp*. Lite sen till Malmö Bk blev jag, ville ju titta runt lite hur Annika har det på jobbet 😉 Lämnade börsen i bilen *känner mig själv* Nu har jag ju inte träffat Douglas så många ggr, men av Cecilias beskrivningar så är han en gosse som har lätt att gå upp i varv och bli lite gapig. Antingen så är Cecilia känslig, el så har de kommit väldigt långt i sin träning. Han är inte så farligt skällig tycker jag men det ligger nog mkt arbete bakom från Cecilias del. D fick träna lite läggande u gång på prov och minsann så fattade han direkt 🙂 Lite inkallningar med både fart och lite filande på rätt ingång gjorde de också. Massor med lek emellan, de har samma slungboll som vi 😆 speciellt lämpad för lapphundar kanske? 😛 Uppskattad var den iaf. Bex fick träna lite ruta och det lossnade nog mot slutet för honom. Nästa träning får Cecilia kvitto på om det var bra grejor för honom vi gjorde. Han var rolig att leka med, han nästan asade runt mig i slungbollen, fast besluten att inte ge sig 😆 Kanel var sist ut, vi startade med apporten, el rättare sagt JAG startade 😮 med apporten och Kanel körde rutan 😆 Så fick det bli! Där ser man hur det lossnar mer och mer. Hon sprang in utan target el någonting som drag hjälp. Det var eg inte meningen, hade jag tyckt vi skulle börja med rutan hade jag förmodligen satt i targeten. Ser man så lätt det är att överhjälpa. Hon klarade flera repitioner. Sen fick Cecilia kolla lite när vi gick ff i åttor. Jag tappar Kanel i helt om och hö svängar. Men C lade märke till att jag vred vä axel lite bakåt och då provade vi att jag gick med pendlande armar och då gick hon mkt bättre. Pendlande kanske var en underdrift, jag såg nog mer ut som en helikopter :mrgreen: Fjärren såg ut ungefär som i torsdags, två hintar på ligg andra gången…Återigen, mina tecken ser inte samma ut från ena till andra gången. Men Kanel var framåt och på hugget kan man säga, lilla gumman.
Dogsen fick leka med varandra som avslutning, det var väldigt uppskattat. Bex blev i Kanel och Kanel i Cecilia :mrgreen: Tror Nelen var populäraste tjejen på klubben(dessutom den enda *ler*)

Nu är jag så trött att ögonen rinner 😛 Så najdi najdi everyhopa!
Måste avsluta med Douglas…Tror minsann att han flirtar med kamera kvinnan *Moi*


Finns ingen mer än en La pp som kan spetsa sina öron på detta speciella viset 🙂

12 thoughts on “Kanel, Bex & Douglas

    • Mikaela: Ja det är ena riktiga nallebjörnar de där gossarna 🙂 Hon är rolig Kanel, låter som en schimpans med jämna och ojämna mellanrum 😆
      Kram

      Ingi: Meeen pinka in ett så stort revir, undrar om inte grabbarna ovan också gärna hade gjort det….Fast å andra sidan skulle de kanske vilja berätta för Exton på nästa gemensamma utställning ” Att på vår klubb, dök det minsann upp en nudist” 😆 😛 :mrgreen:

      Kram

      Gilla

  1. Bra att ögonen var fina!
    Härliga bilder på en vad det verkar en bra träningsdag. Flitiga är ni. Exton har bara kollat sitt revir – kissat på Karlskrona och bajsat i karlshamn så det så hehe
    Ha det bra!

    Gilla

    • Madelen: 😆 Ja hon var verkligen uppvaktad *avundsjuk* Tänk om man själv hade fått sån uppskattning?! 😉 Kram

      Helena: Stackars Kanel! Rut är en riktig stalker kan jag säga 😛 Kanel kan knappt vara ifred någonstans. Men hon säger ifrån till sist, fast ofta tittar på hon på mig med en blick som säger SNÄLLA?! Ta bort henne *ler*
      Kram

      Gilla

  2. Grattis till helt ok ögon….fast det var nog väntat för så vackra ögon kan det ju bara inte vara något fel på8O :). Nu när man träffat Kanel och Rut måste jag säga att det var två helt otroligt trevliga hundar och mycket lätt att falla för, lydiga som bara den också. Vilken kille skulle inte för den delen vilja uppvakta Kanel som är så ”hot” ;). Duktig är hon också som visade matte klart och tydligt att ”nu kan jag rutan” genom att strunta i apporteringen:D.

    Gilla

    • Renate: Vad kul att du tyckte om Rut & Kanel, speciellt stolt känner jag mig ver att du blev så positivt överraskad av Ruts kropp. Du som har en vältränad hund själv, vet ju hur det ska se ut menar jag 😛 Jag tycker också om Nos, fast nästa gång vi ses vill jag inte ha konkurrens av andra hundar som Kanel tex…han hade ju knappt tid med mig 😆 Han gillade att busa rundor med dig och Nelen, fast då fick jag å andra sidan möjlighet att fota 😉 Visst är Nelen duktig :mrgreen:om det kan funka på kommando sen också så 😆
      Kram

      Gilla

  3. Skönt att ögonen var ok på Nelen!
    Bilden där Nelen har två uppvaktande killar viskande kärleksord i örat är helt underbar!

    Tack snälla Anki för ditt snälla inlägg!
    Känns skönt att ha dig som vän!
    Kram

    Gilla

    • Lena: Visst är den bara underbar bilden :D, tänk den som hade blivit så uppvaktad 😉 Det äringen konst att skriva snälla inlägg till en snäll människa Lena, jag tänker mkt på dig!
      Kram

      Renate: Störde och störde, allt är relativt 😆 Ja, det var synd att inte Bengt var hemma, det hade hade nog uppstått tycke där också är jag ganska säker på! Jomen man har ju inte precis vägarna förbi när sträckorna är så här långa. Vi kan tacka Zia för att det blev av nu *tummen upp* Semestrar ni på västkusten så kommer vi med husvagnen, om jag så ska dra den själv :mrgreen:
      Sonen är lyckligt ivägskickad och de är hälsade till *check* 😆

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

