Tränat på Alla Hjärtans Dag


I dag har Kanel fått fortsätta sin träning med lite bakåt blickar mot apporten. Varje del börjar nu likna något. Bättre fart ut, greppar fint och bra fart in. Separat med det då, så går position med apport i utgångs ställningen också bra. I rutan satte jag i dag targetsticken upp och då är det ingen konst att springa in tycker Kanel. Efter ett par ggr lade jag den ner så bara toppen syntes, då blev det lite svårt sa hon. Hon startade fint på framåt men tappade bort fokus på vad som skulle göras halvvägs. Lite gräv i snön, kolla vad Bengt gjorde och titta på katten som jamade på trappan tyckte hon kunde passa bra där 😆 Busade upp henne lite och provade igen. Då tjuvade hon, vilket hon faktiskt ändå fick rätt för eftersom det är farten ut och att hon ska in mellan konorna som räknas just nu. Efter första tjuvningen var det som att det släppte…som en galning susade hon in i rutan, även sen jag gömt targeten helt i snön. Fick avbryta när det gick som bäst, fast att hon ville in hela tiden 😉
Vi avslutade vårt korta men intensiva pass med ett rejält snöbolls/ brottnings krig……Hon är helt galet rolig att busa med 😆
Rut fick träna att inte snurra runt vittringspinnen i munnen och DET är svårt. Gjorde så att jag la ut VP och höll Rut i halsbandet. När hon tog tag om pinnen och vände upp, klickade jag så hon inte skulle hinna snurra den i munnen. Separat tränade vi inriktningen med rumpan, med och utan pinne. Med pinne var svårt, hon spottade gärna ut den 😮 Framåt sändande till rutan gick suveränt! Kunde köra med dold target flera ggr. Inkallning med ställande gör hon också bra, vi behöver slipa lite på inkallningen efter ställandet. Tänker kalla in henne från stående position så den blir snabb och säker. Hopp över hinder är hon bra på, använde mig av det momentet som belöning för fjärren på 20 meters avstånd. Det gick bra *tummen upp*
Bengt fick Kärlekscheckar av mig i Alla hjärtans dag present. Där är lite olika erbjudande som bio, helkroppsmassage, middag mm. Han blev glad och tyckte det var en rolig grej 🙂 Nästa år ska jag göra till barnen :” Inte ställa skorna på skohyllan under en valfri vecka, Vara uppe hela natten under valfri helg, Svara snutigt tre ggr under en vecka, Inte borsta bort bajset i toastolen och skylla på någon annan…..mm” Wow vilken frihet med de checkarna alltså 😆 Imorgon ska Kanel ögonlysas, hoppas resultatet blir bra! Än så länge inget synligt tecken på löp, annat än att Matti blev döds förtjust i henne och hennes behind 😆 igår.
Cecilia och jag har äntligen fått ihopa en träningsdag! Imorgon efter jobbet ska vi träffas, ska bli så kul 😀
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 thoughts on “Tränat på Alla Hjärtans Dag

  1. Ska bli super kul!!Änteligen! Där var ganska mycket snö på plan men där är är ställen som är upptrampade så jag tror det ändå blir bäst där. Lägger ett sms till dig också. Ses imorgon!

    Gilla

    • Sussie: Visst var det? 😆 Man kan ju lägga till ” Äta i vardagsrummet till bästa Tv programmet, Inte torka av bordet el sätta in i kylen efter sig en dag mm” Ämnet är i princip outtömligt :mrgreen:

      Kramen

      Gilla

  2. Tränat på Alla Hjärtans Dag? Suck! Du är allt flitig du! Allt jag tränade på var att tugga i mig extra fikabröd och allt Elsa tränade på var att byta liggstil i soffan….hehehe….
    Nåja, dagen har i alla fall varit bra!
    Smart idé med checkarna! Det sak jag ta efter!
    Ha en bra start på den nya veckan.
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

