Fint besök och kort kennel träff


Här är Karmelhofs Nosferatu! Visst är han snygg? Lika snygg som han är, visade sig hans matte och husse vara trevliga 😀 Tänk, när jag började blogga trodde jag aldrig att jag skulle få träffa någon blogg kompis som bodde så långt ifrån som Eskilstuna 🙄 men det fick jag! Idag har nämligen Renate och Björn varit och hämtat sin lilla tik valp Xantia här i Skåne.
Mikaela föll som en fura för den lilla godingen, precis som resten av oss. Xantia föll sig väl tillrätta och somnade där, vilket inte var särskilt besvärande för Mikan 😉 Kanel träffade henne först ute i trädgården, sen fick Rut också komma ut. De var väl ungifär jämnstora, Rut & Xantia 😆 Rut hälsade fint på lill tjejen, sen började en intensiv uppvaktning 😛 Rut i princip tryckte sig upp mot Xantia så hon kunde lukta på henne. När vi sen gick in fick vi rädda Xantia för den ivriga uppvakterskan så hon fick bli i sovrummet. Medans hon stänged sina trötta ögon, passade jag och Renate på att presentera Kanel för Nos. Det gick jättebra och de drog ordentliga repor borta på Siporex ihopa, så kul att se. Och jättekul för mig att få träffa allihopa, som jag läst om i snart två och ett halvt år. Och Nos visade sig vara en rolig och väldigt lydig snygging. Färden för våra gäster skulle vidare til Annci i Halmstad. Jag hade fått ”stränga” order om att bara bjuda på kaffe och skorpa, så de var hungriga när de kom till henne. Hon skulle bjuda på middag 🙂 Sorry Annci! Jag bjöd på Dajmtårta, men var de mätta när de kom till dig måste det bero på att de ätit något hos Xantias uppfödare också. Jag gav dem bara varsen liten liten bit, som bara smutsade ner tallriken i princip :mrgreen:
Innan Renate och Björn dök upp var jag med Annika, Marie, Lotta, Helena, Ingela och Jörgen med tillhörande hundar, i Stenbrottet. Promenad, krovgrillning samt sökträning stog på programmet. Nu hann jag bara med promenaden och doften av grillen samt att bli varnad för vildsvin! Japp, en man med en BT berättade att en sugga med sin ungar var på andra sidan åsen och att det var jakt. 😮 Gissa vem som var tvungen att gå och spana på omgivningen istället för att njuta av promenaden och sällskapet?! Japp, underteckand! Matti uppvaktade Kanel och hade knappt ögon för någon annan (trots sin nakenhet el kanske just därför? 🙄 ) Albin nöjde sig inte med en brutta, han uppvaktade tre El så bara retades han för att han var lös och inte de 😆 Kul hade han iaf! På träffen var gammal som ung välkomna!
Oskar har varit iväg och spelat handbolls match i dag. Han gjorde tom mål och hela laget har verkligen blivit duktiga säger Bengt.
I kväll ska jag kolla på film, En ung Jane Austin som går kl 21.30.
Ha en bra helg alla och hoppas ni får lite extra kärlek och kan ge lite extra tillbaka imorgon när det är Alla hjärtans dag. Kompis Jörgen fyller då, hela 50 år….Grattis till dig kompis! 😀 Hoppas ni har det härligt i Egypten hela familjen. På tal om födelsedagar så fick Lotta sin lilla symboliska present idag. En klicker trick ”bok” och en påse små mjuka godishjärtan till den som ska få lära sig alla tricksen 😉 Hon bor ju lite långt bort för att jag skulle kunna köra dit och gratta, så jag passade på idag när hon och Helena kom till Annika!
NU säger jag hejdå kompisar!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 thoughts on “Fint besök och kort kennel träff

    • Sussie: Ja det är inte illa att få hotta sig i soffan när man känner sig nöjd och trött 😛

      Ingi: Ja det blev tid till både fotande och uppladande, tiden räckte till idag. Hoppas du ändå känner dig nöjd med din dag fast att det blev mindre gjort än du tänkt dig. Det tar du säkert igen imorgon…..med råge 😉

      Kram

      Gilla

  1. håller med – en dag med inget sittande. Inte bara tagit fina kort men oxå laddat upp dem och fått dem i sammanhang – du e duktig du. Jag har inte gjort många knop idag – i motsats till min plan, men så blir det ibland=)
    Kram på dig
    ingi

    Gilla

  2. Men gud så roligt att ni träffades. Xantia är ju helt underbar o jag förstår att Mikan trivs i soffan med henne.
    Vildsvin igen…ja man blir rätt skraj. Vi har dock inte dom här ännu iaf…men en massa annat smått o gott som skrämmer slag på matte:))
    Ha en go alla hjärtans dag!
    Kram Helena

    Gilla

    • Helena: Läste i vårt lokalblad att vildsvinspopulationen är uppe i ca 80 000 svin! 😮 Jag är övertygad att minst 60 000 av dem bor här i skåne och av dem bor nog 50 000 runt vår knut 😆 Man får väl flytta till stan om man ska känna ro men samtidigt så är det ju så härligt med naturen. Det är bara det att det känns lite läskigt att dela naturen med farliga djur. 😉
      Det var ett privilegium att få träffa Xantia och gänget kan jag tala om! 😀

      Jag önskar dig också en härlig Alla hjärtans Dag!!!!
      Kram

      Gilla

    • Helena: Det är helt riktigt Helena! På Skrylle fins det gott om svin och vi brukar gå där med jämna mellanrum, tänk att du kunde minnas namnet 😛 *impregnerad* 😆 Tänkte att det är inte lönt att skriva att 60 000 av svinen nog bor i skrylle, trodde ingen skulle veta vad det var. Men se det fanns det de som gjorde 😉
      Kram

      Gilla

  3. Förlåt att vi störde mitt i kennelträffen:oops:. Fast för min del är jag glad att du gjorde det så jag, Björn Nos och Zia fick träffa er alla (förutom Bengt tyvärr).Vilka härliga kort det blev på Kanel och Nos, man ser att dom hade kul. Känns bara lite tokigt att det ska behöva ta över 2 år innan man tar sig ner och hälsar på alla trevliga som bor nere i Skåne och Halmstad. Kanske vi ses till sommaren igen. Vi hoppas kunna semestra neråt västkusten i år. Hälsa dina barn från mig och önska sonen en lycklig resa.
    Kramiz

    Gilla

Sjung ut!

