Andra gången

Photobucket
Nyfiken i en glass är hon den lilla Ruthunden
I morse var jag så spänd inför vad jag skulle få lära mig för nytt på jobbet, solen lös och livet lekte. Väl inne på plats så sa jag till en av tjejerna att jag hade längtat så till i dag, då hördes chefens röst på andra sidan väggen ” Det går över!” 😆 Min humor helt klart! Råkade också slå i sönder en flaska fint balsam till svårutredda hundpälsar, kändes pinigt. Men då sa chefen ”Och vi som inte ens kan dra av det på någon lön” 😆 Känns så himla bra, hoppas det fortsätter så.
Kanel och jag var och tränade i kväll. Läste igenom Fanny Gotts apporteringstips, efter förslag från Anette. Det är inte så dumt att gå tillbaka och läsa om det man redan har läst, för man glömmer. I af så tränade jag efter det i dag. Det gick väl bra tycker jag, men Kanel var lite mer ofokuserad än vanligt. Kom på att det beror på att jag inte brukar träna så långa pass med henne, jag turas ju normalt om med henne och Rut. Nu var det Kanel och jag, koncentrerat hela tiden. Så då är det ju inte konstigt om hon inte orkade faktiskt…..men som tur är så började vi med apporten och då var hon på topp.
Mailet ang brukslydnads guppen hade kommit fram! Fick svar i går kväll att jag var välkommen dit, så nästa vecka börjar vi. Jag kunde lägga upp det hur jag ville, en hund el båda, det kvittade vilket. Jag tänkte nämligen att jag kunde träna dem varannan vecka. Det är för kallt för dem att sitta och vänta på varandra nu. Det kan vi ju se hur vi gör längre fram med det.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

5 thoughts on “Andra gången

  1. Så skönt med humor i gruppen! Det mesta brukar ju lösa sig då 😉
    Är du på en djuraffär? Vad kul med bruksgruppen! Tränar ni alla bruksgrenarna eller är det någon specifik gren? ”nyfiken”

    Gilla

    • Therese: Jag vet inte vad som tränas exakt i bruksgruppen, men jag sak dit nästa vecka och får då reda på mer. Även om Kanel skulle ha börjat löpa och Rut kanske inte har slutat så tänker jag åka dit och känna på pulsen iaf 😛
      Ja, jag är i en djuraffär, superkul och jag trro det blir roligare ju mer jag lär mig.

      Sussie: Ja det är gött att känslan är bra 😀 Ha en skön helg du också, men kanske skogen får vänta?! Det snöar nämligen nu 😦

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

