Intervjun och Mr Electronic tabbe….


Har inte varit inne på LiveSpace sidan på 100 år, så när jag nu kom in där så enkelt och lätt, hittade jag den här fina julhälsningen. 🙄 Den är från Tina & Viggo, ni minns kanske Ruts halvbror? Tack för kortet, ledsen att jag inte sett det tidigare.
I går ringde då Maria och intervjuade mig om Rut…..DET är farligt, alla vet ju att det är ett outtömligt ämne, iaf för mig 😆 Jag tyckte det kändes bra och vi babblade på bra. Så klart har hon också en gårdis, en liten Freija 😀 Jag ska få läsa igenom innan artikeln går i tryck….ska bli spännande att se om hon fick ihopa något av mitt babbel 😉
Sen har vi ju då laptopen vars nätverk helt slutade fungera i fredags em. Jag har felsökt, om konfigurerat, försökt avinstallera, ny installera…Till sist ropade jag HJÄLP! data Mattias. Då kom Data Mattias i morse och tittade på en knapp som fanns i sidan på datorn, där det stod wireless. Vred den till on istället för off och Viola! datan fungerade 🙄 Lite pinsamt och jag vet åtminstone en som ska tråka mig för detta, av hänsyn till Marie så nämner jag inga namn 😆
Sitter just nu och halv glor på ”Biggest looser”, tänker att kan de som har så grav övervikt klara av alla övningar, varför kan inte jag det? Jag vet svaret på det, men tänker ändå att det är lite orättvist att jag inte längre kan träna 😦 Men jag ska nog dra mig lite ut i trädgården om en stund och träna hund, DET kan jag iaf.
Imorgon är det så dags för mig att börja arbets träna 😀 Kl 10 finns jag på plats och lite nervös är jag allt…Vad ska jag ha på mig? Så dumma frågor men det är vad jag bla går och funderar över.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

16 thoughts on “Intervjun och Mr Electronic tabbe….

  1. Hej Här ju sidan! Jag har letat – e inte så flink på datorer jag heller – du är värsta hackern ställt mot moi!
    Det kommer att gå finfint imorgon – har inga som helst tvivel om detta=) Du får nog en tröja att ståta med vad det lider, tror mig ha sett att de har sådana.
    Sitter o laddar nu, det blir glass innan jag packar inför veckans strapatser. Ska föröska att inte glömma Extons mat den här veckan=)
    kram på dig

    Gilla

    • Låt inte hackersarna få reda på att du likställer dem med moi :p tror de skulle bli förolämpade 😉 Jag lade speciellt märke till att de ståtade med företags tröjor, men jag får nog vara där lite längre innan jag får en alldeles egen tror jag 🙂
      Kanske skulle man köpa hem lite glass om det går bra att ladda upp med det, gasen tar snabbt slut på denna där 😆
      Ha det nu så bra utomrikes och hoppas du får lite fritid som du kan njuta av också.
      Ska kolla med din mamma sen om Exton fick äta Kevins mat el om han hade eget med sig :mrgreen:
      Inatt kl 04.30 ska jag skjutsa ett par kompisar till Sturup….Alla flyger utom Anki, för hon är pank(i) 😛

      Kram

      Gilla

  2. det kommer att bli jättebra, o speciellt om du tar den bikinin som du visade mig som du tänkt ha på dig 1:a dagen:) ska bli spännande att få höra om artikeln sen! förstår inte att du kunde missa den knappen….själv hade jag ju sett detta direkt!fniss

    Gilla

    • Jag tyckte det blev för kallt med bikinin….så jag tog baddräkt 😆 :mrgreen: med en käck liten fjäderboa slängd över axeln 🙄
      Försäljningen blev inte rekordhög, men besöks statistiken sköt i höjden *fniss*
      Du, du visste inte ens om att den fanns, och säkert har du inte hittat den än i heller :mrgreen:

      Gilla

  3. Hej.
    Jag är lika ”duktig” på datorer jag oxå! Det får inte bli för avancerat på den fronten inte.
    Jag har försökt kommentera en tidigare blogg, men det funkade inte. Så jag hoppas du kan se detta denna gång.
    Jag har i alla fall kryssat i för meddelande om nya inlägg. Måste ju hålla mig uppdaterad vad ni pysslar med!
    Ha en skön vecka med vackert väder!
    Kram från mig och nospussar från Elsa

    Gilla

    • Vad synd att det inte fungerade sist du kommenterade, men den här gången gjorde det iaf 😀 och glad för det är jag! Denna sidan är inte så avancerad, så den klarar man utan några större förkunskaper, jag klarar den tex 😛
      Jag har er på rss flöde, så jag håller koll på er med 😉

      Kram tillbaka och Elsa blir grundligt pussad av tjejerna här 🙂

      Gilla

  4. Vad kul med intervjun…hon har säkert snappat upp nåt bra:)
    Men vilket enkelt fel de var på datan…jag började genast spana vart den knappen är men hittar den inte på den bärbara….JO nu ser jag den:))) Men den knappen har jag oxå haft på o då har datorn inte funkat o då har ju givetvis Ulf kommit…tänkte inte på vad de står på den…
    Hoppas de gick bra idag!!
    Kram från oss

    Gilla

    • Det gick jättebra idag, tyckte jag iaf. Vad personalen där tyckte vet jag inte säkert, men själv kändes det helt ok både i kroppen och knoppen 😉 Visste inte om att det fanns en sån knapp ens, men verkar som många råkat ut för detsamma 😆 Supporten får säkert många sådana samtal, tror du inte 🙄

      Kramen

      Gilla

  5. Oj, ett tag sedan jag var här….Hur gick jobbet! Vart ska du tillbringa dagesn ljusa timmar för någonstans?
    Stiligt kort!

    Svar: Dygnets ljusa timmar ska tillbringas i en fackahandel för hund & katt produkter. Vet inte säkert vad en sådan butik heter, helt allmänt…Namnet på butiken vill jag inte lägga ut på nätet, vet inte vad arb.givaren skulle tycka om det 😉 Men jag är inte hemlig annars, träffas vi någon gång el så berättar jag det gärna 😛

    Ha det bäst!

    Gilla

  6. Jättekul att det gick så bra på intervjun!:-D
    Mr Teknik och jag är inte heller så goda vänner alla gånger. Det brukar vara så att kan det krångla, så gör det det. *Irriterad* Men det löser sig alltid och huvudsaken är ju att man vinner över tekniken!:-) Eller hur?
    Kram.

    Svar: 😆 tekniken är bra när den fungerar! 😉 Känner mig lättad över att suppeten hade stängt över helgen så jag slapp göra bort mig inför dem 🙄 Fördelen är att man lär sig genom sina missar, så just detta lär väl aldrig hända igen 😉

    Kram

    Gilla

Sjung ut!

