Maginfluensa


Mörka sköna ögon, har Kanel fått i bedömning på en utställning. Och visst är det så?! Hon har en så varm blick den hunden. Jag tittar ofta på ögonen, både hos människa och djur. Och det är det där varma, djupa som jag tycker om. I går kväll fick Oskar influensa, stackaren. Var gömmer sig allt det som ett barn kan kräka upp? Jag menar, det är ju massor. Och aldrig tog det slut….Han sov ömsom i soffan, ömsom i min säng, men den blåa spannen följde honom troget var han än valde att lägga sig 😉 Någon gång mitt i natten for han upp och skulle kräka på toa och satte foten i…..ja just det KRÄKSPANNEN!Så förtvivlad han blev…Så idag när det har varit så fint väder, har jag fått sitta inne med honom. Så fort B kom hem från jobbet, gick jag och hundarna på den lite längre promenaden, medan Bengt lagade maten.På vägen tillbaka, vädjade Honeys husse om att Kanel väl kunde komma in och leka lite med Honey i trädgården. Det kunde hon och så fick jag en kopp kaffe på stående fot 😀 Tro det el ej, så passade Honey på att rymma :mrgreen: i ett ögonblick där Kanel satsade lite mer på att äta upp fågelmaten, hellre än att leka. Vips så var hon på andra sidan staketet och vips så var hon tillbaka 😆 Håller på att välja ut bilder som ska vara med i Gårdshunden till intervjun….Det är inte lätt, speciellt som jag har webb krympt de flesta utan att spara orginalen. Silly me 🙄 På söndag, om vädret tillåter, så ska jag åka med Lotta och supporta när de ska tävla. Det är några stycken från Team Jea som ska dit*håller tummarna*. Lycka till samtliga.
Här, Lotta & Wilmer…tjusigt!
Måste visa, man kan förstöra utseendet på en hund helt galet om man fotar i fel vinkel….Kan se att detta är Kanel?! På något vis så påminner hon om Ratata, ni vet Lucky Lukes hund 😆 Söto Nelen ❤

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 thoughts on “Maginfluensa

  1. Hej Anki!
    Tack så mycket för din kommentar i min lilla blogg 🙂
    Jätteroligt med lite respons på det man skriver.
    Det känns som att du vet vad jag menar, det är ju lite så att det där med självförtroende går upp och ner i perioder. Jag tror inte att jag tänker jaga boys på Bk haha, men man brukar väl säga att man träffar någon när man minst anar det? 🙂
    Tack så mycket, ska försöka att inte se ut som att jag vill halshugga eventuella intressenter! 😀

    Ha det bra, hoppas att allt är fint med Kanel och Rut 🙂

    Gilla

  2. Nä, försök låta bli halshuggningen 😆 Har du hundarna med dig där uppe i Skara el de är här hemma? Hur går det isåfall med Maltes träning, är ni i tvåan el trean? Han är ju så himla duktig 😀 Allt är bra med Rut & kanel, R löper och K ska snart börja…träningen går som ett vakum för detsamma 😉

    Ha det bäst 😀

    Gilla

  3. Marie: Han känner sig fortf lite trött, men som tur är så har kräkningarna slutat…. Ja, hon ser elt skum ut Kanel 😆 Vinkeln ÄR verkligen allt i ett foto 😀

    Kram

    Gilla

  4. Lena: Ja, men något fisheye är inte med 😉 …bara en uppifrån vinkel och en nyfiken Kanelhund hund som nästan har nosen ända uppe i objektivet 😆
    Oskar känner sig bättre idag, som du säger så går det över relativt fort, men känns som en evighet när man är i det 😦

    Kram

    Gilla

    • Som tur är drog maginfluensan över lika snabbt som den dök upp. Det blev bara Oskar, stackaren, men vi trodde ju att även Mikan skulle åka på det. Men nu får man räkna oss som smittfria 😀 Nelen är rolig på sista bilden 😆 skrattar bara jag tänker på den….Men så konstiga bilderna kan bli bara för att man står i fel vinkel 🙄 Mega öron el långnosar, bara att välja 😉

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

