Dagen efter snöstormen


Så mkt snö det kom inatt! Höll på att köra fast med bilen, B instruerade:”Gasa mer, nej gasa inte så mkt,växla upp, nej vad håller du på och växlar för” osv. Ett underbart sätt att börja dagen på *not* Ute på vår huvudväg sk, hade de enbart plogat en rad i mitten och det var jätte mkt snö på sidorna. Så att få möte där skulle ju då vara ödesdigert, därav skottandet. Fick röjt upp rätt bra utanför tomten så att bilisterna (inkl. mig själv) har någonstans att svänga in vid möte, samt till brevbäraren (som fö fastnade hos grannen 😉 ). Tror jag ska göra ett besök på Granngården för en skyffel som man puttar framför sig, det här tar knäcken på mig:( Undertiden som svetten lackade gjorde Rut & Kanel sorkhopp inne på tomten 😆 de ser för roliga ut!
Det trodde ni inte va? Att en lapphund kan se så skrämmig ut?! 😮 Kan inte fatta varför de ska trycka ner huvudena under snön?
Då ser man ut så här efteråt, men man kan ju också skaka det av sig
Studiebesöket gick jättebra och jag börjar arbetsträna på måndag 😀 🙂 Ska bli jättekul, hoppas nu bara jag klarar av det så de inte blir besvikna och jag inte blir besviken på mig själv heller!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

18 thoughts on “Dagen efter snöstormen

  1. Men att sticka huvudet så långt ner i snön som man bara kan är ju helt underbart!!! Speciellt om man sen kan gräva ner sig i en snödriva och somna där medans det snöar och man blir alldeles täckt och matte och husse tror att man har försvunnit! 😀 Lerina tycker att detta väder är kanon. 🙂 Vi tvåbeningar är inte så förtjusta eftersom vi bor på landet och fann oss själva insnöade i morse… tur att vi har traktor då!

    Spännande att du ska intervjuas på lördag, det går säkert jättebra!

    Kramar

    Gilla

    • Du har så rätt Sandra, Kanel boar också ner sig så gott det går 😆 Att bo på landet dessa dagar är inte det optimala, speciellt om man bor vid slätten. Det fyger och snöar så man ibland inte kan se framför sig ens. Tur ni har traktor, det hade jag också velat ha i morse 🙄

      Kram

      Gilla

    • Har också märkt att det flesta hundar blir som små glyttar när det kommit snö. Kanel bryr sig inte om det snöar, men Rut gillar bäst när snön redan är fallen 🙂 Jag ska arbetspröva på en zoofackhandel (tror jag det så fint heter), men jag kan berätta vilken när vi träffas. Vill inte skriva ut det här på nätet 😉

      Gilla

  2. hahaha aldrig lätt att få körlektioner i sådant väder. Det är ju sanslöst med snö det kommit.Härliga bilder på busande tjejer. Själv har vi inte varit ute i skogen och busat,för det går knappt att ta sig fram på två ben.Gossarna har ju inga problem,men jag vill gärna vara med hahaha
    Kram

    Gilla

    • Jag ser på tjejerna hur de liksom spärrar ut tassarna, så tramp ytan blir större 😮 ser festligt ut! Man vill helst hålla promenaderna till plogade vägar nu, blir så himla tungt annars. Nä, jag tyckte körläraren var lite ambivalent, ena stunden sa han si och nästa så 😆 Ska klaga hos ……hans mamma? 🙄 😆

      Gilla

  3. Jag fick skottat ut min bil för en tur till vårdcentralen. Det tog ca en timma att få loss den” kul”
    Lapparna tycker det är skit roligt. På sista rundan vi gick i går så snöa det skit stora Disneyflingor allt var rent tyst. det var helt magiskt.
    Jag har ändrat mina arbetstider och jobbar nu mera blandat.
    Lycka till med arbetsträningen.

    Gilla

    • Ja det var en enorm snöhög som blev av plogbilen. Jag skickade mail till Siporex ang den dåliga snöröjningen. Han svarade att man inte vill ploga vår väg eftersom det står så mkt bilar parkerade längs med gatan. Surt då att det står bilar utanför vårt som inte är våra, så då får vi skotta själv. Och i vanlig ordning vet man inte vem som eg ansvarar för vägen 😦 Visst är det tröttsamt! 🙄 Jag gick i värsta stormen, det var inget magiskt då kan jag säga, jo det skulle isåfall vara att vi lyckades hitta hem igen 😆
      Hur jobbar du imorgon då?

      Gilla

  4. Vad kul att du hittat ett ställe att arbetsträna på, det kommer att gå kanon bra för dig.
    Att köra ner huvudet i snön det gör tussarna med……märkligt beteende men ganska charmigt när dom tittar upp igen med en snöboll på nosen 🙂

    Kram

    Gilla

  5. Lena de ser verkligen ut som snömumisar när de tittar upp från sina hålor 🙂 Söta är de 🙂
    Jag hoppas kroppen klarar arb.träningen, skulle vara så skönt att få lite annat i livet.

    Kram

    Gilla

  6. Var är värlen på väg när ni måste skaffa stora snöskyfflar som man styr framför sig!!! Vi har fyra eller fem stycken, ska jag skicka ner en med express bud? 😉 JAg ska hålla tummarna för dig för arb.träningen! Kram T

    Gilla

  7. Men Therese, vet du vad?! Jag skickade mail till ansvarig igår, fick svar direkt, har mailat lite uppgifter idag och nu är gatan snöröjd 🙂 Snacka om service! Men tack för erbjudandet, kan ju ta en skyffel och ha till prydnad ju 😉

    Kram

    Gilla

  8. finns en maskin som man kan köra som en gräsklippare typ somspottar ut snön på andra sidan,, kanske ngot att önska sig till nästa vinter. jätte fina bilder på hundarna …. fick ta mej en funderar påvem det var som lämnat medd på min blogg men kom på det till slut 🙂 ha en bra dag krya på er.

    Gilla

  9. Inte så lätt att köra bil efter stormen…lät rätt kul med B:s instruktioner till dig:))) Inget var tydligen bra…men så skulle min oxå låta.
    Lycka till imorgon!!!
    Ja just det lycka till med intervjun oxå…KUL!!
    Kraam

    Gilla

Sjung ut!

