Manliga tikar


Blir löptikar manlig? Ja vill jag envist hävda. Precis som män, kan de nämligen inte göra två saker samtidigt, ej heller styra sin sex drift när föremålet för deras ömma känslor närmar sig, och därmed missa om det är passande el ej. Har blivit påmind om detta fenomen idag då jag insåg och kom ihåg att: Ruthunden kan inte löpa och lyda samtidigt! Hur manligt är inte det då på en skala från 1-10?!! 🙄 Rut brukar vid de här tillfällena använda Oskars Nalle som pöknalle, :mrgreen: till Oskars förtvivlan. Den har ju då fått flytta upp till högre höjder på en hylla. Driven av sin lust att reproducera sig, utser då Ruthunden sin kompis till pöknalle. I tid och otid ser man Kanel ligga kvar och se allmänt besvärad ut medan Rut pökar runt på hennes kropp där hon kommer åt. Det är ju direkt opassande och hon pausar inte förrän hon är helt andfådd och flåsig och måste fylla på vätska. Stackars Nelen, henne kan vi ju inte sätta upp på någon hylla 😉
Så visst finns det manligt i det kvinnliga 😛 I hundvärlden existerar kanske inte manliga och kvinnliga könsroller? El så är Ruthunden helt enkelt en rödstrumpa? 😆
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

13 thoughts on “Manliga tikar

  1. Mens monster är vad dom blir. Kolla mina små ödmjuka vänner Tiff och Kiila. Dela vårdnaden om sina valpar. Vad händer vid löp dom ska slåss och bråka.
    Tikar i all ära men han hundar är mycket lättare att tävla med

    Gilla

  2. Jag känner igen det, Troja är i höglöp nu och här är det Maia som är offret. Så fort Troja får en chans så hoppar hon på Maia. Lady står och slickar Troja i öronen hela dagarna, och är det ingen som ägnar henne uppmärksamhet så gnäller hon och backar till.
    I går mötte vi en golden hane på promenaden, Troja ställde sig på backbenen och gnällde. Den stackars hanen brydde sig inte alls om henne. Nu hoppas jag att det snart är över så att vi kan börja träna igen. Men sen är de väl skendräktiga, suck, alltid är det nåt med tikarna.
    Ha det bra
    Kram

    Gilla

  3. å nu vet jag varför jag har hanhundar!!!!! Tycker synd om Kanel, men det är ju synd om Ruthunden oxå….Du får väl ge henne en hane då!!! *småler* Sen kan du ju säga till henne om 64 dagar: Jaja, det var ju du själv som ville….nu får du minsann själv ta hand om dom också!!

    kramen

    Gilla

  4. Nog blir dom allt manliga:))
    Göra två saker samtidigt går icket.

    Oskars nalle som pöknalle..jag kan inte hålla mig för skratt:))
    Undrar vad Kanel tycker om Rut nu??

    Ha de bra o kram från oss

    Gilla

    • Oskar är inte alls glad över att Rut gjort hans fina nalle (som är en hund) till pöknalle. Och Kanel tänker nog att hämnden är ljuv, sen är det ju hennes tur att pöka 😆

      Gilla

  5. Tack för kaffet!
    Exton sover djupt o ljudligt på hotellsängen. Han uppskattade mitt besök hos er igår och sjöng en trudelutt för mig i bilen på vägen hem=)
    Kram

    Gilla

    • Varsågod! snabbt och enkelt, men vi fick iaf se varandra en liten stund 🙂 Är du på vift nu? Förstår att Exton hade skönsång hem, varför fick du träffa löptik och inte han?! 😆

      Gilla

  6. Vilken rolig beskrivning av lilla Rut. Är säkert inte lika roligt i verkligheten 🙂 Stakars Kanel….Bex hälsar att blir hon för jobbig är hon välkommen att bo här tills hon är normal igen 🙂 Vi får nog ta träningen någon annan vecka när det är bättre körväder 😦

    Kram

    Gilla

  7. Cecilia: Kanel hade nog gärna tagit semester från Rut, men nu är det snart hennes tur att komma igång och då¨får Rut se upp 🙄 Lite obehagligare att bli på pökad av en som är dubbelt så stor *asg*
    Vilket snö oväder det har blivit!

    Sussie: Klart jag kommer och tittar till er! 😀 Jag blir också glad att du hälsar på här 😉

    Gilla

  8. Lotta: Ja det är väl detta som är nackdelen med tikar. Men så är det ju som tur är bara 6 veckor om året fördelat på två så man hinner ju glömma desemellan 😉

    Sofie: Man vet aldrig 😉 ”Huka dig Rut, här kommer Kanel” 😆

    Therese: Kul att du gillade beskrivningen 😆 Kanske kommer det en liknande från dig så småningom, du har ju också två flickor. Då ska jag luta mig tillbaka och låtstas att jag inte alls vet vad du pratar om 🙄 . Mina flickor skulle ALDRIG göra så *visslar*

    Carro: Ja, det är förlöp, underlöp, efterlöp och skendräktighrt…Mkt med tikar 😆
    Hoppas vi ses på någon träning snart.

    Annika: Ja det är lustigt hur de kan dela vårdnad den ena stunden och sen bara luktar det löp så ryker det svavel ur öronen på de små änglarna 😆

    Gilla

Sjung ut!

