Rut löper

har nu fått förklaringenpå denna låga osäkra stil som Rut visade upp i lördags på träningen! Löpet kom igång i går kväll. Så nu blir det iaf ingen tävling i Ängelholm 😦 Men om Lotta vill, så hänger jag jätte gärna med som moraliskt stöd 😉 ?! Rut har ju varit konstig med sina löp, därför har jag inte kunnat räkna ut när nästa skulle komma igång,men nu är det här iaf. Väntar vi bara på att kanel ska komma igång. Hon är lättare för hon har varit punktlig med sina löp. Så någon gång första veckan i februari bör det vara dags för henne.
I kväll ska vi åka till Putte & Christin, ska bli kul! Det går långt mellan ggr just för tillfället, men så blir det ju emellanåt.
Ha det bästa allihopa! 😀
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 thoughts on “Rut löper

    • Ja Therese, vi har velat fram och tillbaka, men har bestämt oss ( för tillfället iaf) för att INTE para henne. Dels så är jag osäker på om hon har något extra att tillföra rasen, skulle nog vilja ha den bedömningen av någon som pysslar med uppfödning av Gårdshund. Mentalt och HD mässigt så är hon ju en jätte bra hund,men jag vet inte om hon är så bra att vi kan se mellan fingrarna på hennes storlek. Jag har undersökt om hanar osv men ej tagit kontakt med någon av dem. En utställning tex Malmö internationella skulle ju iofs ge mig facit, hon har ju växt till sig. Ja du ser hur tankarna surrar…
      Sen har jag hört och förstått att det inte är så lätt att bli av med valpar och vi har ingen möjlighet just nu att kunna behålla ifall vi inte får dem sålda. Men OM vi bestämmer oss för att inte para, helt och fullt, blir det förmodligen kastrering nästa.

      Kram

      Gilla

  1. Klart att vi följer med dig hit istället, men varför är du inte kvar.. blir förmycket med två bloggar så klart.
    Skönt när man får förklaring på sina funderingar.. man vill ju ha en lydig hund. Jag har ingen aning om Ruthans löp eller hur många gånger om året.
    Synd på tävlingen i Ängelholm i alla fall…. Kramkram

    Gilla

  2. Visst är de svårt att räkna ut löpen när den inte är regelbunden…jag väntar på Almas som inte börjat än. Lite jobbigt det där när vissa blir så låga. Alma var ju helkonstig.
    Men ska du få besök av Renate o Nos…va kul!!
    Måste kolla in hennes blogg:)

    Ha de bra o kram från kalla Umeå (-22)

    Gilla

  3. Helen & Ruth!
    Jag kände att jag inte behövde en hel hemsida utan klarar mig bra med bara en blogg 😉 Ja det är synd på tävlingen i Ängelholm, men det går fler tåg 😛

    Helena!
    Rut var regelbunden de två första löpen, men sen har det blivit ett löp om året 😦 Så det är himla svårt att hålla koll på när det är dags…..

    Kram

    Gilla

  4. Lotta vill väldigt gärna ha både sällskap och moraliskt stöd på söndag!!!!
    Tur att det kommer fler tävlingar!!!

    Ser på nåt konstigt vis fram emot resan till Ängelholm!!

    Kraaam!!!

    Gilla

Sjung ut!

