Tävla i Ängelholm

Det gick bra att efter anmäla till Ängeholms lydnadstävling den 7 februari. Vet inte om anmälnings avgiften ökat överlag på tävlingarna el om man betalar lite extra för att det är i ett ridhus? Iaf kostade det 170 kr, 20 mer än annars.
I går var det träning inomhus,jag hade med mig både Rut & Kanel.Kanel fick ha sitt fleece täcke på sig redan från början, då det är för stort att packa ner i träningsväskan.Men så glömde jag Ruts täcke hemma, som jag trodde jag hade packat ner. Hur bakvänt är inte det med en lapphund som har täcke och gårdshunden får vara utan?! 😉
Iaf så klarar Kanel av alla momenten i Lk2, var för sig och med belöning. Helt program så funkar början. Men inkallningen tex har ett väldans lugnt tempo. Apporten går lååååååångsamt tillbaka, rutan har hon aldrig förr skådat.
Rut gick bättre påkommenderat program än i förträningen. Det är rutan som spökar. Kanske har det betydelse att Jea inte har koner utan de där röda ”tallrikarna” med hål i mitten i stället? För under programmet så hade Annelie sattkoner i framdelen av rutan istället för tallrikarna, så när Rut skickades sprang hon rakt in i mitten, till skillnad från när vi då repade.
Ruts ff har blivit sämre än tidigare, vi fick inte mer än betyg 7 i går. Hon går långt ut,långt fram och jag har fått börja med basic träning igen.
<
Nu ska hundarna och jag ut på promenad med Annika!
See you!

Sjung ut!

