Trädgårds träning!

I dag har Rut och jag tränat mkt på frivilliga beteenden och sen försökt sätta stadga i dem. Frivillgt sittande och stadga funkar ganska bra, frivilligt ställande och stadga var knepigare. Inte att stå kvar, utan mer förstå att hon kunde ställa sig. Jag har varit slarvig med frivilliga bjudningar märker och förstår jag. Men i moment träning sen så kunde jag jag få till riktigt bra stadga med extern belöning i både sättande och ställande. Hon gjorde en fenomenal inkallning med ställande. Dels så satt hon kvar fast jag gick långt ifrån, dels så sprang hon som om hon hade eld i rumpan och stannade bums, blev stående fast jag väntade länge innan jag gjorde en ny inkallning och den var lika fartig den! Så den där stadga träningen har burit frukt redan.
Tränade även lite pligg, svår att få ända ner i utgångsställning, men hon la sig djupare och bättre när jag hade gömt mig. Full fokus!!! Hoppas nu det går vägen på söndag i Lomma så vi får vårt LP2. OM vi tar det, behöver jag inte tävla i Malmö den 1/11, men såg på PMet att en DSG skulle starta i ettan….Så jag är rätt sugen på att åka dit och se dem. Men som sagt, jag kan ju välja vilket om det går vägen redan på söndag.
Den 31 okt ska Team Jea ha en lite nybörjar ”rally” tävling med eget ”hittepå” Även de som inte är Team Jeare är välkomna, bara hör av er till Team Jea
Nu ska jag snart iväg på massage, skönt och i kväll ska travsällskapet ha träff hos Nina, kul. I morgon jobbar jag, tror det kan vara bra för Rut att sakna matte lite 😉 inför söndagens tävling.

Over and out
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Sjung ut!

