Vimmelkantig och yr av allt ringande….

I går skulle jag göra en massa telefonsamtal. Började med lönekontoret. Hon kunde inte se hur min lönespec. såg ut kom vi fram till efter en stunds dividerande, så nu ska jag skicka en kopia till henne. Vad är det för system där man inte ser hur det ser ut på papper man sen skickar hem till folk? En klar miss iaf.
Sen var det A-kassans tur, efter en kvarts väntetid i luren med en röst som säger ”Du är placerad i kö, snart är det din tur” el nåt liknande. Kvinnan slog upp mitt personnr men jag var inte anmäld på arbetsförmedlingen?!Och det såg minsann inte bra ut skrämmer hon upp mig med först. Jaha, då undrar jag vad jag och min gjorde där nästan en hel timme samma dag som jag blivit uppsagd?! ”ingen som vet ingen som vet” Anyway, så kunde det gå att ordna om arbetsförmdelingen gjorde en påanmälan. Ringer AF, som inte är tillbaka föränn på em. Ringde barnmorskan som har telefon tid mellan 11-12…..Tar nummret med mig på träningen och kommer på att jag skulle ha ringt när kl var 12.18 *suck* Ringde AF igen, nä jag skulle inte ha påanmälan, jag ska ju aktivitets stöd. Ok, massa ord snurrar rehabstöd, sjukpennig, aktivitets stöd, arbetsgivarintyg, arbetad tid och sjuktid, avgångsvederlag som kanske inte kan kombineras med aktivitets stöd osv osv Ringer tillbaka till A kassan, kö i en kvart med samma tjatiga röst, ny kvinna att tala med, ny information….Ringer till lönekontoret igen för att säga vilka intyg samt för vilken period som jag behöver få mig tillskickat.
För en frisk människa är detta kanske en piss i missisippi, men jag var helt ärligt bölfärdig när jag ringde A kassan andra gången! Att få rästida på en massa som man inte är insatt i och känna att ”jag har ingen kontroll”, gör en ganska yr i pottan. Och då blir jag irriterad. Sa till på AF att det är kanske bättre att du ringer A kassan, för jag fattar ju inte vad det är jag pratar i?! Det gick bra sa hon…Och sen prata med Försäkringskassan och få veta att Rehabstödet inte blir påverkat av avgångsvederlaget, TACK! Det var glada nyheter iaf.
Vill bara påpeka att ingen av människorna jag pratat med har på någotvis varit dumma el något sådant….Utan det är grejen, att ordna och dona med saker som är nytt, när jag är så vimsig att jag ibland inte kan reda det som jag borde kunna, el har kunnat.
Nä fy farao för alla instanser som man ska hålla koll och ordning på, det kunde väl gå per automatik?
Helt slut var jag igår och idag känner jag mig mest urlakad…..Kul! Mitt liv är så kul *not* Men, nu är dte som det är, bara att gilla läget.
Träningen gick iaf hyfsat 😉 HUndar är bra, de är så villkorslösa och kravlösa….Tur jag har dem att lufta mig med 😀ATT00005
Ha det bäst everyhopa!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 thoughts on “Vimmelkantig och yr av allt ringande….

  1. Man behöver inte vara sjuk för att bli yr, bölfärdig när man har med Fk eller Af att göra..Blir sån bara jag tänker på ev kontakt med dom*ryyser*

    Tänk som så att det som inte dödar dig det härdar..

    Kram

    Gilla

Sjung ut!

