Minnen

I går när jag gick på kvällspromenaden bestämde jag mig för att gå i den delen av byn som ligger längst ifrån vårt hus. När jag gick där och strosade med hundarna i full reflex mundering 😉 gick jag förbi en del hus som jag varit i via mitt jobb som undersköterska i hemvården. Fick en del roliga minnen att tänka på, så jag gick och småflinade lite för mig själv. Jag vill dela med mig av ett minne, som känns ganska lätt att skriva ner. Ni vet att av ungar och fyllehundar får man höra sanningen? Det gäller även dementa kan jag säga.
Vi var på husvagns semester och jag jobbade bara 2-3 kvällar i veckan i genomsnitt. Så när min semster var över, var vädret så fint att vi bestämde oss för att jag skulle köra hem och jobba mina två kvällar medan resten av familjen blev kvar i husvagnen vid havet. När jag då valde att köra direkt från campingen då jag skulle börja kl 16 samma dag, utspelade sig följande hos en dam jag åkte hem och besökte:
Hon tittade lite forskande på mig när jag kom in genom dörren och var lite uppjagad över något som inträffat tidigare på dagen. Sen säger hon med lite näbbig och spetsig röst ” Jasså, har du varit och badat?” Glad blev jag att hon lade märke till min fina solbränna och log som en sol mot damen i fråga. Då säger hon ” Ja, för det var hemskt vad du ser risig ut i håret!”Så var det med den brännan, jag såg helt enkelt ovårdad ut och var inte fin som jag trodde hon menade. Det var verkligen tvära svängar med henne och hon gav oss många gråa hår, men så trevligt och roligt det var iaf….Ja, jag minns många roliga och dråpliga saker, det var ett jobb som aldrig blev tråkigt. Tungt men aldrig tråkigt!

Haj po er everyhopa!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 thoughts on “Minnen

Sjung ut!

