Kallelse från F-kassan

Blev så glad när äntligen brevet från Försäkringskassan damp ner i lådan idag. Har väntat sen i somras att få komma till på något som heter Fördjupad samverkan. Men när jag läst igenom brevet och det står på slutet ”Du har möjlighet att ta med dig en stödperson till mötet”, ja då får jag kalla kårar i nacken. Är det ett jobbigt möte alltså, är det det man menar? För jag går här med stora skor och god tro att nu, nu äntligen ska det hända något som kan hjälpa mig.
Tycker jag har fastnat i hundträningen också, Rut och vittringspinnarna och Kanle med apporten. Kollade in Fanny Gotts artikel om hur man kan träna in apporten och fick lite ny energi. Så det har vi tränat i vardagsrummet. Med bra resultat tycker, jag men man ska inte ropa hej för tidigt, rätt som det är så fastnar vi, så har det sett ut hela vägen med apporten iaf.
Mina barn, som många andras, har bilddagboken. Ibland går jag in och kollar lite och även då på kompisarnas sidor. I dag kollade jag sonens flickväns bdb och då hade hon svarat på en enkät om sig och sin pojkvän (min son då alltså) En fråga var om hon hade varit hemma hos honom och hennes svar var ”Ja, tyvärr” Hur ska man ta det då? Jag vet att vi inte är så glamorösa och inte heller så super aktiva med umgänge sen jag blev sjuk, så förmodligen tycker hon att vi är tråkiga el ja, jag vet inte. All energi som ev blir över lägger jag på hundarna och vårt minsta barn. Han kan ju inte än aktivera sig själv i den utsträckningen som en nästan 17 årig pojke kan. Men om jag jobbar el städar, el fixar räkningar, ringer viktiga samtal, lagar mat etc, sånt som andra normala människor gör utan att blinka, då finns där ingen energi över och jag är ofta trött. Förhoppningsvis blir det annorlunda om jag bara får sova om nätterna. Melissa filten hjälpte de två första nätterna och jag sov som en stock, men inatt har jag dessvärre varit vaken några ggr….Och ätit. Kommer att se ut som barbapappa snart, bara mindre rosa 😉
Nu till något kul, jag kom med på spårdaglägret i helgen! Vad jag ser fram emot det, ska bli kul och se vad någon som spårar profissionellt tycker om Ruts spårning och få lite tips och råd.
Nästa helg är det dags att tävla i Klass II med Rut och förhoppningsvis räcker tiden till att åka till SLKs träff med Kanel efteråt. De ska ha lite spår och sök och agillity prova på.
Eftersom det blir mkt hund dessa helgerna, tänkte vi gå på bio på fredag med minstingen. Han vill se Upp så jag hoppas att jag ska kunna gå med. Om kroppen vill så blir det så, annars får han gå själv med sin pappa.

So long everyhopa!!!!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Sjung ut!

