Bett om ursäkt.

Killen som har orsakat all den här turbulensen bad flickorna om ursäkt i går! 🙂 Det känns skönt, för då behöver tjejerna inte uppleva att de är otrygga pga av honom iaf.
Storebror gick igår fram och snackade med vederbörande, på ett lugnt och sakligt vis *imponerad & stolt*
Killen i fråga sa att det var inte meningen att det skulle bli så här stort och att han själv kände obehag inför situationen. SB frågade om han bett tjejerna om ursäkt vilket han inte hade gjort, där SB sa att han tycker att han borde göra det. Så killen gick fram till tjejerna och bad om ursäkt. Både SB och tjejerna uplever honom trovärdig. Det är det mina vänner, som är skillnaden mellan ungdomar som har vettiga föräldrar och de som inte har det. Föräldrar som inte bryr sig, får också barn med den attityden. Sen kan alla göra fel, men är man inte sämre än att man kan be om ursäkt så anser jag att det finns hopp 🙂 I morse ringde jag rektorn igen och infade om att tjejerna fått denna ursäkt av killen, men berättade oxå att den andra killen som finns på skolan, som gav sig på dotterns kille,bär sig bedrövligt åt. Att det finns lärare runt om men ingen säger till honom. De känner sig inte särskilt stöttade av vuxenvärlden i skolan iom det. Rektorn sa att det ska hållas ett samtal idag med grabben och hans föräldrar som ska leda till konkreta händelser vid situationer som inte är ok. Det är bra! Rektorn lät helt slut kan jag säga, men jag förstår honom, det händer oerhört mkt på skolan nu förutom de historierna jag bidragit med!
Jag själv känner mig helt vissen av allt detta, alla samtal och upprörda känslor, så idag känns det som jag har legat under en trumlare 😉 På lördag är det valpträff för Kennel Black Tracks och på kvällen är jag bjuden på grillning med mina ”nya” arbetskamrater hos chefen. Jätte kul, men som det känns nu, får jag nog gå i ide för att orka tävla på söndag…. 😦

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 thoughts on “Bett om ursäkt.

  1. Vad skönt att killen bad om ursäkt, strongt!
    Visst, vi kan alla göra fel….så är det….det svåra är att erkänna det. Där brukar ungdomar(med vettiga föräldrar) vara bättre än vuxna att ”säga förlåt” 🙂

    Förstår att du mår risigt nu, inte konstigt alls. Hoppas du har något sätt att ladda upp dina batterier igen 🙂
    Jag ska strax iväg på möte, så just nu är det inte direkt muntert hos mig heller 😦

    Stor Kram

    Gilla

  2. Oh, så jobbigt för barnen med gängen men fantastiskt skönt att det fick en lösning till sist så lär sig förhoppningsvis alla något bra av det.

    Gilla

  3. Skönt att de kommit en ursäkt. Hoppas att de ska reda upp sig.
    Kan tänka mig att du är helt slut nu….vila upp dig nu….och gör det ordentligt!!
    Kram Helena!!

    Gilla

    • Ja, man är ju ingen övermänniska precis så kroppen reagerar. Tur det snart är sommarlov…..Är ju så mkt annat man ska hjälpa till att hålla ordning på i terminerna 😉

      Gilla

Sjung ut!

