Överdoserat?

När jag vaknar på morgonen brukar jag ta min medicin i princip direkt. Jag har asken brevid kaffet, så det passar bra och är en rutin numera : Tar tabletten, sätter på kaffet.
Men när jag kom hem från att ha lämnat barnen i skolan, så kunde jag inte erinra mig att jag hade tagit den. Så jag tog den….förmodligen igen, för efter ca 45 minuter började jag känna mig konstig. Svullen om händer och fötter, yr, dimmig,slö i talet och nästan berusad och utan kontroll. Blev ganska rädd och ringde Giftinformationen (efter att först ringt B & försäkrat mig om att han kommer hem till lunch, ifall jag skulle tuppa av) som kunde lugna mig. Min sammanlagda dos är max gränsen vad man ordinerar på en del, så det var ingen överdos på så sätt, bara för mig liksom. Så jag har ”örlat” runt här i en gungig värld nu, men lite bättre känns det ändå, nu kommer yrseln mer i attacker liksom istället för hela tiden.
Jag borde nog skaffa dosett, min stackars förvirrade människa

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 thoughts on “Överdoserat?

  1. Dosetten är en bra uppfinning!! Var köper man dem?? Kan vara bra att ha för oss virrpannor!! 🙂
    Tur det gick bra med medecin menyn under dagen..
    Lycka till med Kanelen och Ruthunden till helgen!!!
    Kram!

    Gilla

  2. Man kan köpa dem på apoteket, men här i grannbyn finns en affär som heter PANG och de säljer tydligen också, fast mkt billigare. Tror de ligger på ca 100 kr på apoteket och 30 på PANG. Ja, vi virrpannor 🙂

    Kram

    Gilla

Sjung ut!

