Nu tar du inte på dig en massa extra…..

.……sa Bengt när jag stack på sonens föräldramöte på skolan i kväll. Det är klassresa det handlar om och eleverna, som fixat allting själv i princip, ville berätta vad de gjort och hur mkt pengar man lyckats samla in.

Nä då, sa jag…Var inte orolig, jag vet mina begränsningar numera.

Kom hem efter mötet och sa glad i hågen till B att det behövs minst 5 vuxna som ska övernatta x 2, en till två vuxna dagtid som ”backup” till eleverna x3, 10 bilar som kör dem till båtarna och lika många som hämtar efter tre dagar. Men jag kan ju inte vara där i helt dygn så dåligt som jag sover osv osv så jag skrev inte upp oss på det!

BRA! sa B och såg lättad ut…..-Så då tänkte jag att då kan jag ju iaf köra dem dit på onsdag morgon! Och jo, sen skrev jag upp oss på att handla köttfärs, taco tillbehör, ost, köttbullar mm, mm………..

Då glodde B på mig som om jag kom ifrån mars och sa (ungifär): Var du ensam på mötet?!

Något säger mig, att en massa extra saker nog har olika innebörd för mig & B

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Sjung ut!

