HUnd el Katt?

Bilden ovan visar rutan som jag och Rut tränade idag. Tanken är då att hunden ska springa rakt fram, in i rutan, bli stannad där och stå kvar tills föraren hämtat hunden…Rut och stog brevid varandra där hon syns på bilden. Jag satte mig på huk och ”peppade” henne – Ser du rutan? Du ska springa framåt osv osv. Sen reste jag mig upp, sa Framåt!! till Rut, som reste sig och sprang i 190 knyck rätt till höger och upp i Björken!!!Där stog jag med lång näsa…..Så lektion nr 1 : träna inte rutan på ställen där det finns annat man kan få klick för, OM du har en uppfinnings rik Ruthund!

I går frestade tuffaRuthan oss svårt  med underbara strandbilder. Så jag har gjort slag i saken, VI var också där faktiskt. Va? Tror ni inte mig…har tom bildbevis

I dag blev det Ruts tur att bli filmad och denna gången gjorde jag rätt med kameran!

När det var Kanels tur att få träna fick Annika koma över i skrämse hatten och agera ”domare”. Men Kanel var faktiskt inte så nyfiken på henne ändå. Fick lite tips ang läggandet och min kroppshållning också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Sjung ut!

