Möte på FöretagsHälsovården.

I dag har jag varit på företagshälsovården för att utvärdera min sjobb situation. Har arbetat 50% av min ursprungliga tjänst hela februari mån, månaden innan arbetade jag 25% och arbetsprövade 25%.

I dag bestämde vi att det i nu läget inte är aktuellt att öka på tiden, eftersom jag haft mer smärta och är fruktansvärt trött. Tänk er att vakna på morgonen och vara tröttare än när ni gick och la er, dessutom vara stel och ha ont på de ställen som går att ha ont i. Oftast brukar kroppen leda till sig efter lite värme men tröttheten är svårare att få bukt med 😦  Ni vet en sådan där trötthet som sitter som klister i kroppen, som man känner innan influensan bryter ut på riktigt. Jag har ju också varit uppe och vandrat lite om nätterna och gjort tosiga saker 😉

Känner ett sådant enort stöd i alla människor som finns kring mig, både på förra arbetsplatsen, nuvarande arbetplatsen, försäkringskassan, företagsläkaren ja överallt faktiskt. Jag bemöts av förståelse och får så mkt stöd att jag hoppas att fler har det så i en annars väldigt utsatt situation.

T o m maj månad ska jag jobba 50%, därefter får vi se om det är aktuellt att öka på mer el om det kanske faktiskt är min limit. Då får i sådana fall FK ta beslut om sjukersättning resterande tid. I nu läget eftersom jag har både psykiska och fysiska problem, bedöms jag inte som tilgänglig på arbetsmarknaden för andra jobb än just som handledare för psykiskt funktionshindrade…Det lät något det, när jag precis skrivit att jag har psykiska besvär XD Mina psykiska besvär är att jag har svårt att koncentrera mig, stavar illa och har ibland svårt att hitta ord…..Är lite förvirrad, mer än vanligt då alltså 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 thoughts on “Möte på FöretagsHälsovården.

  1. Ha! Jag såg nog hur du fjäskade för chefen..”köra henne till dörren för att det duggade lite”*asg*

    Din beskrivning låter som om det vore jag på morgnarna…

    Ledig nå’t torsdag lr fredag? Tänkte öva lite med Eros då.

    Kram!

    Gilla

  2. Så skönt att det funkar bra med Fk & läkare,,,har en vän som de kör på rätt hårt med…istället för att lyssna på den som är sjuk…
    Kram på dig

    Gilla

  3. Marie: Jag är ledig på fredag. Det hade varit kul om vi kunde ”köra” lite tillsamans 🙂 Jag trodde inte du såg mig eftersom du inte vinkade. Fjäskade? Körde henne till dörren? Såg du inte systemkassarna jag köpt till henne? DET kallar jag fjäsk 🙂

    Sussie: Jag vet att det är tufft med FK för många, tyvärr. Men min handläggare är toppen…Ingen mes el så men hon vet hur reglerna är och har mkt klart för sig vad min sjukdom innebär

    Gilla

  4. Vad roligt att höra om någon som har god kontakt med FK, företagshälsovård och arbetsgivare!! Skönt att allt få ske i din egen takt och att du inte blir pressad till något som är för tungt!!

    Gilla

  5. Så tunga dagar du har ibland, och tur att du är du,även om ett gott humör inte läker men det gör situationen lite lättare ibland. Tänk vad viktigt det är med rätt männsikor på rätt platser, som ser till dig och hela dig!
    Sen har du Rut, hon är en av dina ”läkande själar”
    Massor med kramar
    I

    Gilla

  6. Madelen: Jag tror inte att mitt tillfisknande hade sett lkadant ut om det inte vore för att jag får läka i den takt min kropp säger. Så tyvärr tror jag att hets från FK bara gör att folk inte blir friska. 😦

    Irene: Du kan då konsten att få mig att dra på smilbanden när jag läser 🙂 Utan Rut och stödet från ”myndighetsfolket” (tänker då inte på kompisarna, för de kan ju heller inte göra något åt systemet även om de skulle hålla med mig om jag blev illa bemött)hade jag inte varit där jag är i dag! Och även läkarna jag mött på vägen har verkligen tagit mig på allvar och gjort allt de kunnat! Det är bättre än en miljon vinst på lotto, just för att jag vet att det inte är självklart, även om det borde vara det!

    Gilla

  7. Petra & jag såg dig först när du körde iväg..då sa vi båda: Men, e d inte Anki? Trodde att det var någon annan som chefen kände som hade kört. Förlåt, skyller på att vi jobbade..

    Gilla

Sjung ut!

