Denna enerverande reklam!

Det har enligt undersökningar visat sig att vi blir otroligt påverkade av reklam. Tja, har jag tyckt, men man är ju inte dum i huvudet som går på allt liksom. Men i dag på morgon promenaden, så bara dök den upp i mitt huvud! Ni vet reklamen där en man och en kvinna sitter i en soffa, kvinnan tar sin väska och då ramlar det ut ett visit kort, mannen läser högt Citybank med ett förvånat tonfall.

När jag då går där , fridfullt släntrande, njutande av glada skuttiga hundar, blir jag uppmärksam på att fåglarna sjunger….Och inte sjunger de vad som helst heller, nä de sjunger CITYBANK, CITYBANK…med precis samma frågande tonfall som mannen i reklamen…Så inte kan jag säga att jag är opåverkad av reklamen iaf.

Sjung ut!

