Pojken med guldbyxorna

måste heta Kevin och just nu syns & hörs han i Idol. Det är märkligt med honom, men allt han framfört har han gjort till sin grej utan att ”fördärva”. Han har fingertopps känslan för hur det ska låta för att inte bi för mkrt el för lite. Just nu, i skrivandets stund, är han min självklara vinnare i Idol. Robin E, som rörde sig i sitt eget forum, utmärkte sig förvånansvärt lite tycker jag. Ingen var dålig idag, så det blir knivit med röstningen. Jag måste också ändra mig om lille käre Johan, som han har vuxit! Det började förra veckan och med det framförandet idag, så är han i Idol för att stanna. För mig i nuet ser det ut som att de tre som stannar längst är: Kevin, Johan & Anna. Inte för att det känns så smickrande att bli jämförd med en pelikan*s*, men jag förstår precis vad Jihde menar : Var kommer den där starka rösten i från?! Hon har ju så ljus flickig röst när hon pratar, men med sången växer det fram toner och resurser som från ett kärnkraftverk.

Sjung ut!

