Anastasia liknade en ung Bette Midler

Satt och glodde på Rosa bandet galan igår kväll, med en stor svullen Kina mats mage. Framför mig hade jag en ännu större, full godis skål. Inte klokt hur jag kunde sätta i mig ens 1 godis bit, så mätt som jag var…men skam den som ger sig=o) Hur som helst så väntade jag med spänning att få se Ananstasia och blev lite, nja vad ska jag säga, fundersam?! när hon kom ut i kläder & frisyr ala ”svunna tider”. Efter en liten stunds funderande kom jag faktiskt på att hon påminde mig Bette Midler som hon såg ut när jag var en ung flicka. Låten heter Stay With me. En annan sak jag uppmärksammade i går var ett ämne som Metros Redaktionschef Ann Orlin skrev i gårdagens Metro.”Känslor går ju inte att fånga in och sätta upp på kylskåpet, med det gör listor. Därför gjorde jag en lista på det jag inte får glömma bort:
1. Jag vill vara snäll.
2. Jag vill vara glad.
3. Jag vill vara ödmjuk.
4. Jag vill vara nyvaket naiv i varje läge.
5. Jag vill ta det lugnt.
6. Jag vill inte fräsa åt människor jag älskar.
7. Jag vill träffa, ringa, mejla och smsa de jag bryr mig om.
8. Jag vill göra det JAG vill och inte det någon annan vill att jag ska göra (inte till varje pris och inte varje gång utan bara när det är viktigt.)
9. Jag vill resa, köpa vackra saker, äta dyra delikatesser och ta ledigt från jobbet. (Inte sen någon gång, utan då och då hela tiden.)
10. Jag vill aldrig bli bitter. Gärna jättearg, ledsen eller besviken men sen måste jag släppa det och gå vidare innan det blir unket. ”
För dig som vill läsa hela artikeln är det bara att kika in här.
Så här borde vi all tänka i bland, jag gör det ofta…men att verkställa det är en helt annan femma.

Sjung ut!

